L.A. Girl – Urge

Kollektion: Color Addict

Tack vare Karin, som har hand om Grön Onsdag, så klickade jag hem bland annat Urge från Cherry Culture. Detta ingår i Color Addict-serien och alla lacken har skimmer i guld. Alltså, även jag är svag för glada lack med guldskimmer. Denna gången fick jag hem fem stycken men jag kommer att köpa fler, så fina är de.

Jag började med härligt, ljusgröna Urge för att fira dagens Gröna Onsdag. Mysig färg alltså. Mjukt, ljusgrön med guldskimmer. Jag måste dock erkänna att jag hade lite för höga förväntningar. Jag trodde att jag skulle totalälska detta men jag är bara kär. 🙂

Applicering: Man får jobba lite med detta. Det är ju ganska ljust så det blir lätt lite strimmigt/randigt men tre lager löser det hela. Det är samtidigt lite tjockt i formulan men ändå lätthanterligt. Torktiden upplevde jag som ganska snabb.

 

English:

Collection: Color Addict

Thanks to Karin, who takes care of Green Wednesday, I bought Urge and some other bottles in the same serie from Cherry Culture. I can promise you that I will buy more of these. They are so lovely with the golden shimmer.

Urge is light and soft green and so cute. I had high expectations on this one but I don’t totally love it, I just love it. 🙂

Application: Thick and easy to paint with but you have to use three coats to avoid to see nail through. The dry time is rather fast.

 

L.A Girl Color Addict - Urge 04

L.A Girl Color Addict - Urge 09

L.A Girl Color Addict - Urge 08

L.A Girl Color Addict - Urge 07

L.A Girl Color Addict - Urge 05

L.A Girl Color Addict - Urge 02

 

19 reaktioner på ”L.A. Girl – Urge

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagarlista Grön Onsdag v33

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

