Depend Mirage Collection Spring 2013 Summary

Visst är det dags för en sammanfattning av Mirage-kollektionen? Kollektionen består av 12 lack med foilfinish i olika nyanser. Jag personligen tycker att det var för många ljusa och lite tråkiga nyanser. Man hade kunnat skoja till det mer färgstarka alternativ. Jag kommer att visa lacken i nummerordning men notera vilka som är mina favoriter under bilderna. Meh, vilka korta naglar jag har på bilderna! Har inte tänkt på att de har växt till sig så. Ser ju jätteroligt ut ju. 😀

Formulan på dessa var rätt igenom bra. Lätta att måla med. Däremot fick jag lätt tip wear. Det kan bero på överlacket eftersom vissa lack gärna krymper när man applicerar snabbtorkande överlack.

Jag är nyfiken på vad Depend ska hitta på i höst. Jag tyckte Mirrors såg trevlig ut men äger inga lack ur den kollektionen. Rough Sparkle, vår- och sommarkollektionen har varit jättelyckade så jag har ganska höga förväntningar. Dock har jag massvis med lack kvar att testa från dessa kollektioner men det kommer. 🙂

Åter till Mirage. Här kommer sammanfattningen.

 

English:

Here’s the whole Mirage collection. I’ll show you the pictures in numerical sequence. My favorites are 2052 Golden Black, 2053 Treasury Gold, 2055 Bronzy Breeze, 2059 Starry Blue. The formula on these was great but after fast drying top coat some of them got tip wear. I would have loved to see more bright colors in the collection. A bit too many pale shades in my opinion. I’m curious about what Depend will release this fall. 🙂

 

Depend - 2049 Fairy White 012049 Fairy White
Det lack jag tycker minst om i kollektionen.
My least favorite. 

Depend - 2050 Shimmering Sand 032050 Shimmering Sand

Depend - 2051 Shattered Silver 022051 Shattered Silver

Depend - 2052 Golden Black 042052 Golden Black
Min favorit
My absolutely favorite.

Depend - 2053 Treasury Gold 032053 Treasury Gold
Snyggaste guldlacket i kollektionen.
Mmm, a very nice golden shade.

Depend - 2054 Glistening Green 022054 Glistening Green
Lite blekt men fint.
Pale but nice.

Depend - 2055 Bronzy Breeze 032055 Bronzy Breeze
Förresten, det här är inte heller så dumt.
This is nice too.

Depend - 2056 Razzle Rose 072056 Razzle Rose
Njaee

Depend - 2057 Beaming Berry 082057 Beaming Berry
Sött
Cute

Depend - 2058 Sheer Violet 042058 Sheer Violet
Lite för blek lila för min smak.
Too pale purple for my taste.

Depend - 2059 Starry Blue 072059 Starry Blue
Näst bäst. 🙂
Second best!

Depend - 2060 Twinkling Silver 022060 Twinkling Silver

3 reaktioner på ”Depend Mirage Collection Spring 2013 Summary

  1. En del finingar i denna kollektion, men trist att de satsade på så många bleka nyanser. Visst har väl Depend släppt en kollektion med duokromer nyligen? Såg en bild i Lacka-Byt.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

