Orly – Rose Pixel

Kollektion: MegaPixel FX, Våren 2013
Utskickat recensionssyfte

Rose Pixel är väl inte lacket som har lockat mest men idag plockade jag fram det för att få det överstökat. Det är ganska beige enligt mig men visst finns det en liten touch av rosa. Det har precis samma typ av sandfinish som de andra i kollektionen som jag har testat. Både smått glitter som torkar till en grusig yta och små hexagonaler som gnistrar. Funkar absolut om man behöver vara diskret på t. ex. jobbet.

Antingen var jag inte sugen på det idag eller så tycker jag helt enkelt att det är en ganska tråkig färg på det här. Har verkligen kommit in i en period då jag bara vill ha starka färger. Allt annat är tråkigt just nu.

Applicering: Det slutade med tre lager men två lager funkar också. Det är lätt att måla med men torktiden är ganska lång.

 

English:

MegaPixel FX, Spring 2013
Sent for review

I thought that I should try Rose Pixel today so I could put it in my Helmer at last. I did not find this very amusing. The color is beige with a touch of pink. It’s just too boring and I’m in the mood for bright and fun colors. Works great if you need to be discreet though. The finish is exactly like the others I’ve tried from this collection.

Application: Three coats but I think two could work also. The formula is really good but it dries rather slow.

 

Orly - Rose Pixel 03

Orly - Rose Pixel 06

Orly - Rose Pixel 05

Orly - Rose Pixel 04

Orly - Rose Pixel 01

Orly - Rose Pixel 02

 

4 reaktioner på ”Orly – Rose Pixel

  1. Jag har Rose Pixel på mig just nu. Jag köpte det just ör att det är diskret. Men spännande? Nej, verkligen inte. Men helt okej. Jag lackade två rätt tunna lager, vilket passar på mina korta naglar, och då var torktiden helt okej, mina mått mätt.

  2. Ping: Depend – 2062 Primrose (Sandiga veckan) | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

