China Glaze – Cosmic Dust

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Idag vaknade jag med molande huvudvärk och den sitter fortfarande i. Inte en droppe alkohol igår så det känns lite orättvist. Jag försöker bli av med värken så att jag kan träna någon gång idag. Dricker vatten och käkar saltade, ugnsrostade mandlar. Under tiden passar jag på att blogga.

Igår sken solen som en galning och jag har lovat mig själv att prioritera holosar så mycket som möjligt. Snart är höstmörkret här, som visserligen är mysigt på sitt sätt, men holosarna kommer ju inte alls till sin rätt då.

Cosmic Dust är ett kalltonat, blygrått hololack med fina, fina regnbågar. Jag tycker färgen är jättesnygg på det här och även i skugga är det tjusigt. Inget holo syns då, men färgen är snygg så man behöver inget holo. Även om det är riktigt snyggt så är det inget måste i samlingen. Jag ville ju ha hela Hologlam så för mig var det ett måste men det är ju inte så där galet annorlunda egentligen.

Applicering: Med Aqua Base går det smidigt att måla med. Jag har tre lager på bilderna och torktiden är snabb.

 

English:

Hologlam, Spring 2013

Yesterday the sun was shining so I took the opportunity to wear holo. The one I had on my nails was Cosmic Dust, a cool toned, dark grey with fine rainbows. This is of course very beautiful and even in shadow when the holo isn’t visible it’s nice to look at.

It’s not a must-have, though. I needed this since I wanted the whole collection but if you’re not a crazy nailnerd you don’t have to run your legs off for this. 🙂

Application: I used Aqua Base so it was easy to apply. I used three thin coats and the dry time is quick.

 

China Glaze - Cosmic Dust 14

China Glaze - Cosmic Dust 15

China Glaze - Cosmic Dust 04

China Glaze - Cosmic Dust 13

China Glaze - Cosmic Dust 11

China Glaze - Cosmic Dust 09

China Glaze - Cosmic Dust 08

China Glaze - Cosmic Dust 07

China Glaze - Cosmic Dust 06

 

13 reaktioner på ”China Glaze – Cosmic Dust

  1. A very nice polish, but as you indicate not very different from other silver holos out there…
    Here’s some music for you: Cosmic Monsters Inc by White Zombie!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

