Glitter Gal – Wild Violets Brilliant

Kollektion: Brilliant Shade Shifters Duochrome Collection

Det där med att välja lack till en happening är ju alltid svårt. Det var som jag skrev i ett tidigare inlägg kick-off med jobbet fredag till lördag och jag ville såklart bära något fräsigt och snyggt. Jag valde mellan detta och OPI Alcatraz…Rocks. Då, när jag hade lackat med det var jag inte helt nöjd. Jag vet egentligen inte varför för när jag tänker efter så är det här übersnyggt.

Det är duochromt till att börja med. Det skiftar från lila till blått och i vissa vinklar är det så där snyggt rödtonat lila. Lacket har en massa glassflecks så att det gnistrar fint samtidigt som det skiftar i färg. Äsch, jag vet inte varför jag kände mig missnöjd till att börja med. Kanske var det det att jag lät det vara vid tre lager och såg att det hade mått bra av fyra. Lätt att vara efterklok. Det här var inte kul att fota, by the way. Det skiftar i färg så mycket mer i verkligheten.

Applicering: Formulan är lättlackad men skir. Fyra lager hade varit bäst. På bilderna är det bara tre. Torktiden upplevde jag som normal.

 

English:

Brilliant Shade Shifter Duochrome Collection

I wore this this weekend and at the beginning I didn’t fell for it. But, after a while I realized this was a beauty. It shifts from violet to blue and to red toned purple. There are glassflecks in the polish that sparkles and it is really interesting to look at.

Application: Three coats in the pictures but a forth coat should have been better. Easy application and normal dry time,

 

Glitter Gal - Wild Violets Brilliant 04

Glitter Gal - Wild Violets Brilliant 06

Glitter Gal - Wild Violets Brilliant 07

Glitter Gal - Wild Violets Brilliant 08

Glitter Gal - Wild Violets Brilliant 09

Glitter Gal - Wild Violets Brilliant 01

Glitter Gal - Wild Violets Brilliant 03

Glitter Gal - Wild Violets Brilliant 02

 

14 reaktioner på ”Glitter Gal – Wild Violets Brilliant

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

