KIKO Sugar Mat – 643 Spring Green

Äntligen Grön Onsdag. Jag har ett helskojigt lack att visa idag. Jag berättar mer alldeles strax men först vill jag tipsa er om att kika in hos Karin ikväll där hon kommer att länka till massa gröna härligheter. 🙂

Jag såg detta hos en annan svensk nagelblogg men jag kan bara inte komma ihåg vem det var. Jag bestämde mig för att skaffa mig lacket omedelbart men visste inte då att KIKO inte går att köpa i Sverige och att KIKO i andra länder inte skickar till Sverige. Buhuuu, kände jag till en början men gav mig inte utan skickade en fråga i Lacka-byt-gruppen på Facebook. Där fick jag kontakt med en jättetrevlig tjej som bor i Italien. Hon hittade bl. a. Spring Green och langade det till mig. Kollektionen är limited edition, typiskt nog. Varför är det alltid så med de roligaste lacken?

Jag fick hem det för ett tag sen och har längtat efter att få prova lacket. Det har liksom stått där och sett underbart ut. Motsvarar det mina förväntningar? Jajamän, med råge dessutom. Det är en sån underbar grön nyans. Ett unikt sandlack och jag förstår inte varför det finns dupes på tråkiga färger men inte såna här fina och färgstarka. Lacket har glitter i guld och det gnistrar fint.

För inte alls länge sedan upptäckte jag att Ninja Polish har hela Sugar Mat så jag har klickat hem några till. Tänk på att det är limited edition om ni är sugna på att skaffa er några av dessa.

Som ni ser är inte bilderna de bästa. Svårt att fota detta på ett rättvist sätt.

Applicering: Två-tre tjocka lager och perfekt formula. Torktiden är lite seg. Provade IsaDora’s snabbtorkande spray på ena handen och där torkade det mycket snabbare. Perfekt att använda på sandlack som man inte vill ha överlack på.

 

English:

Yay, it’s Green Wednesday and I have a cool polish to show you today. If you visit Karin’s blog later today you will see more green manicures.

Spring Green is a sand polish in a fantastic green shade. It has glitter in gold and I love how this look. This was sent to me from a girl in Italia that was nice and bought it since it can’t get it in Sweden. Now, Ninja Polish has the entire Sugar Mat line but be quick. The collection is limited edition.

Application: Two-three thick coats and perfect formula. The dry time is a bit on the long side.

 

KIKO - Spring Green 02

KIKO - Spring Green 03

KIKO - Spring Green 05

KIKO - Spring Green 06

KIKO - Spring Green 08

KIKO - Spring Green 01

 

24 reaktioner på ”KIKO Sugar Mat – 643 Spring Green

  1. Ser fantastiskt fint ut på dig! Kul att du fick tag i lacket. Alltid lite extra kul när man köpt något som det är svårt att hitta 🙂
    Jag visade lacket tidigare i somras, kanske var det där du såg det?

  2. Det är ju underbara bilder ju! På nåt plan påminner det mig om Ivanka.. fast kanske en tvåäggstvilling, inte en enäggs. Jag är så lycklig att Kiko finns hos Ninja, ska unna mig ett par så fort jag kommer hem från en jobbresa jag gruvar mig för. När det är avklarat ska jag ha belöningslack!

  3. Ping: Vacker & Underbar » Deltagarlista Grön Onsdag v 36

  4. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

  5. Ping: Pierre René – Green Heels | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

