Orly – Plum Pixel

Kollektion: MegaPixel FX, Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Fredag. Pju. Hur skönt på en skala? Har varit så jäkla trött hela veckan utan anledning. Ungefär som att jag har något virus i kroppen som inte bryter ut. Igår brydde jag mig inte ens om att lacka om. Helt crazy liksom. Det gör dock inget. Plum Pixel är det jag fortfarande bär och det är väldigt fint. Därför får jag hoppa holofredagen igen. :/

Plum Pixel kan mycket väl vara favoriten ur kollektionen som inte har imponerat jättemycket på mig egentligen. Just Plum Pixel är unikt om man tittar på alla textur-lack som har släppts…tills OPI’s julkollektion dök upp. Baby Please Come Home är en dupe färgmässigt men det har bara smått glitter. Plum Pixel har både smått glitter och lite större hexagonaler.

Färgen är väldigt klädsam och proper. Inget galet på nåt sätt men det passar till allt. Diskret men ändå festligt. Färgen är grålila och riktigt trevlig.

Applicering: Det här var lite rinnigt. Jag har två lager men tre tunna lager hade nog varit det bästa. Torktiden är ganska seg.

 

English:

MegaPixel FX, Spring 2013
Sent for review

TGIF! I have been so tired this week, like unnatural tired. Yesterday I didn’t polish my nails and that’s weird. I still wear Plum Pixel but I don’t mind. It’s a nice textured polish.

This could be the favorite in the collection. I’m not that impressed by this collection, though. Too many shades that are similar to others and not any wow-polishes. This one is a beauty though. I really like to wear it. So classy and discreet and at the same time festive. The color is some kind of greyish purple. This looks similar to OPI Baby Please Come Home from the upcoming holiday collection.

Application: This is a bit runny and I used two coats. I think that three thin coats would have been the best. The dry time is on the long side.

 

Orly - Plum Pixel 03

Orly - Plum Pixel 05

Orly - Plum Pixel 06

Orly - Plum Pixel 07

Orly - Plum Pixel 01

Orly - Plum Pixel 02

 

7 reaktioner på ”Orly – Plum Pixel

  1. Ända sedan jag såg de här lacken på Åhléns så har det stått på min önskelista, åh, de är ju så vackra! Det får ta den tid det tar men nån gång ska de vara mina! 🙂

  2. Ping: IsaDora – Metal Crush | ClawsInColor

  3. Ping: OPI – Baby Please Come Home | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

