Hits – Artsy (Duokroma veckan)

Kollektion: Mari Moon Unique Set

Tack för massa bra respons i mitt inlägg ang. vad jag ska lacka med. Jag fortsätter som förr och blandar men kommer att köra olika temaveckor för att det är kul och för att det ska bli lättare att välja vad jag ska lacka med.

Så, välkommen till duokroma veckan hos Pamsan. 🙂 Häng gärna på. Sminkan har ju gjort detta förr och det var väldigt uppskattat.

Jag kan dessutom slå två flugor i en smäll och vara med i Tove’s Blå Måndag. Bra va?

Jag är glad över att jag valde en duokrom vecka. Det var nämligen nära att jag trillade av pinn när jag hade lackat färdigt med Artsy, kan jag säga. Så fint är det. Där har det legat, i sin lilla förpackning med fyra lack. Det har inte gjort något väsen av sig direkt. Ser väl…ok ut. Men vet ni vad, det är en liten läckerbit med tydliga skiftningar. Färgerna dansar från blått till en underbart vacker lila. Jag hade ingen aning om mina känslor för Artsy. Så kan det gå.

Applicering: Första lagret känns tunt och mjäkigt men efter ytterligare två lager ser det riktigt bra ut. Det är lätt att måla med och penseln är lagom bred. Torktiden är normal.

 

English:

Collection: Mari Moon Unique Set

From now on I will have weeks with a special theme. This week is the week of duo chromes at Pamsan. Welcome and please join. 🙂

I will also take to opportunity to take part in Tove’s Blue Monday. 🙂

Let’s start this week with a gorgeous duo chrome that I didn’t knew I would come to love. Artsy doesn’t look that special in the bottle. But when I saw it on my nails I almost died. So beautiful. It shifts strongly from blue to purple.

Application: Three coats and good formula. I like the brush. It has normal dry time.

 

Hits - Artsy 01

Hits - Artsy 04

Hits - Artsy 05

Hits - Artsy 06

Hits - Artsy 07

Hits - Artsy 08

Hits - Artsy 09

Hits - Artsy 10

Hits - Artsy 12

 

13 reaktioner på ”Hits – Artsy (Duokroma veckan)

  1. Perfekt val av tema tycker jag. Kommer absolut att följa dig med spänning. Undrar om det är det här jag också har eller ett annat från samma kollektion. Måste nog kolla det när jag kommer hem. Helt fantastiskt lack!

  2. Duokromt kan aldrig bli fel! Kul val för en temavecka! Jag körde nog slut på mig själv det året jag hade holovecka, duokrom vecka, gröna, blå och vampyvecka… Det var rätt intensivt. Desto roligare att någon plockar upp manteln och kör vidare!

  3. Very nice polish indeed. Do you have to import this brand? Wondering if it might be available in the UK as well without having to pay huge postage costs…

  4. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

