Gina Tricot – Space Heaven (Duokroma veckan)

Nästa duokroma lack på tur är faktiskt ett från Gina Tricot. Jag funderar på om detta är en blek dupe till OPI Not Like The Movies. Kanske får leta upp den flaskan och kolla. Space Heaven är ett grågrönt duokromt lack som skiftar i rosa. Ganska diskret och inga starka skiftningar, tyvärr. I lacket ser det ut att även finnas mikroglitter som glittrar. Väldigt smått glitter men ändå något extra. Jag hade nog lite för höga förväntningar på detta men är samtidigt glad över att Gina Tricot släpper den här typen av lack. 🙂

Applicering: Tre lager och lätthanterlig formula. Det blir lite penseldrag men inte så farligt. Efter överlacket krympte lacket, dessvärre. Men så tycker jag ofta att det blir med just duokroma lack.  Det håller på att torka i skrivandets stund så jag vågar inte uttala mig om den.

 

English:

Today I will show you another duochromic polish, this time from Gina Tricot. Space Heaven can be a pale dupe to OPI Not Like The Movies. I have to look that bottle up and compare. Space Heaven is grey green and shifts to pink. It also has some micro glitters that makes this looks a bit sparkly. I think I had too high expecations on this. It’s nice but at the same time pale. Not at all like yesterday’s gorgeous thing.

Application: Good formula and three coats. A tiny bit brushstrokey but nothing to worry about. It dries when I write this, that’s why I don’t know how long the dry time is.

 

Gina Tricot - Space Heaven 02

Gina Tricot - Space Heaven 04

Gina Tricot - Space Heaven 05

Gina Tricot - Space Heaven 07

Gina Tricot - Space Heaven 08

Gina Tricot - Space Heaven 09

Gina Tricot - Space Heaven 01

 

6 reaktioner på ”Gina Tricot – Space Heaven (Duokroma veckan)

  1. Fint! Jag har NLTM och den här är definitivt mer grå-lila och mindre duokrom men vad gör det; alla lack behöver ju inte se exakt lika ut 🙂 Jag gillar GT-lacken jättemycket så det här blir nog ett köp för mig!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

