Sally Hansen Lustre Shine – Scarab (Duokroma veckan)

Kollektion: Lustre Shine Collection

Typiskt att jag inte kunde fota detta lacket på bästa sätt. Här har vi ett lack som överraskade mig riktigt mycket. Det ser helt ok ut i flaskan men när jag började lacka kom lacket fram mycket mer. Det här är väldigt, väldigt vackert. Metalliskt, blågrönskiftande och lysande på något sätt. I verkligheten är det mer grönt än blått.

Kanske inte det bästa valet för duokroma veckan då det är ganska svagt duokromt. Man ser i verkligheten att det skfitar mellan grönt och blått men på bilderna ser det nästan bara blått ut. Skit också. Däremot är det ett perfekt lack för Karin’s Gröna Onsdag. Jag vill skicka en extra kram till Karin som gjorde sig illa häromdagen och vred knäet ur led. Hälsa gärna på henne idag och ge henne en extra kram och kolla in fler gröna bidrag.

Applicering: Riktigt bra formula för att vara den här typen av lack. Det går att få relativt jämnt och det täcker med två lager utan problem. Knappt några penseldrag alls. 🙂 Normal torktid.

 

English:

Lustre Shine Collection

This one surprised me in a good way. Much more beautiful on the nails. Very glowy, shiny and metallic. Weak duochrome effect but gorgeous anyway. I just love the color. Green and blue at the same time. You can see the effect easier irl.

Not the best choice for a duochrome week but a perfect choice for Karin’s Green Wednesday. Visit her for more green beauties.

Application: Covers in two coats and good formula.  Normal dry time.

 

Sally Hansen - Scarab 06

Sally Hansen - Scarab 09

Sally Hansen - Scarab 07

Sally Hansen - Scarab 02

Sally Hansen - Scarab 03

Sally Hansen - Scarab 04

Sally Hansen - Scarab 05

Sally Hansen - Scarab 01

 

10 reaktioner på ”Sally Hansen Lustre Shine – Scarab (Duokroma veckan)

  1. Jag älskar den här typen av lack. De är så lättburna, eleganta och tuffa på samma gång. Och jag trivs så bra med blå-grönt på naglarna! Och att det dessutom ser fantastiskt ut på dina bilder gör ju inte saken bättre, för nu måste jag nog skriva upp det på shoppinglistan.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

