Deborah Milano – 73 Sunset Highlights (Duokroma veckan)

Kollektion: Shine Tech Scarabeo

Mina föräldrar kom nyligen hem från Sardinien där de hade tillbringat en vecka. De hade varit så gulliga och köpt sex lack till mig. Jättefina allihop och jag är riktigt imponerad över deras val. 🙂 Mamma ville gärna att jag skulle testa något av lacken så fort som möjligt så då valde jag att testa ett görfint lack från Deborah Milano. Jag har aldrig testat märket tidigare och äger inga lack från märket heller. Det ingår i en kollektion med sex stycken duokroma lack.

Visst, det här är inte jätteduokromt. Gårdagens lack var ju också ganska diskret i sina skiftningar. Men vilket lack! Det här är verkligen min kopp te. Det är kopparfärgat och ibland skiftar det i guld och ibland koppar. Eldigt på något sätt. Det finns något grönt där. Det gör det men det är minsann inte lätt att se. Hur som helst…det är fantastiskt jäkla snyggt. Tack Mamsen! 🙂

Applicering: Intressant borste. På ett bra sätt. Den är väldigt rundad och därför är det lättare att få till kanterna. Formulan är bra och det blir en fin och jämn yta. Två lager har jag på bilderna men tre är nog att föredra. Torktiden är normal.

 

English:

Shine Tech Scarabeo Collection

My parents visited Italy recently and were so cute and bought six polishes to me. I’m impressed by their choices. All of them are really beautiful. My mom wanted me to try some of the polishes as soon as possible so I picked Sunset Highlights. It’s perfect for this week even if it doesn’t have super duochrome effect. It shifts from copper to gold and there is some green in some angles. Really hard to see though. This polish is so incredibly beautiful. Just my cup of tea. Like fire.

Application: Good formula and great brush. Two coats in the pictures but three would have been better I think. The dry time is normal.

 

Deborah Milano - Sunset Highlights (73) 01

Deborah Milano - Sunset Highlights (73) 02

Deborah Milano - Sunset Highlights (73) 05

Deborah Milano - Sunset Highlights (73) 06

Deborah Milano - Sunset Highlights (73) 07

Deborah Milano - Sunset Highlights (73) 09

Deborah Milano - Sunset Highlights (73) 11

 

 

7 reaktioner på ”Deborah Milano – 73 Sunset Highlights (Duokroma veckan)

  1. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

