China Glaze – Swanky Silk (Duokroma veckan)

Kollektion: Bohemian Luster Chrome, Hösten 2012

Ett lack till hinner jag med att visa denna veckan och det får bli det blekt duokroma Swanky Silk. Det är vackert men lite för tråkigt. Färgen är någon typ av guldbeige och skiftar lite försiktigt i rosa. Diskret och fint att titta på men inte så spännande alltså.

Har knappt hunnit lacka naglarna alls i helgen men däremot har jag varit på IKEA och inhandlat min tredje Helmer. Den ska jag bygga ihop i veckan, tänkte jag. 🙂

Tycker ni att det är roligt när jag kör temavecka? Eller är det enformigt? Jag tänkte köra sandtema kommande vecka och hoppas att ni kommer att gilla det.

Applicering: Bättre formula än jag hade räknat med. Lite skirt så jag använde tre lager. Penseldragen syns mycket på bilderna men i verkligheten stör de inte överdrivet mycket. Torktiden är normal.

 

English: 

Bohemian Luster Chrome Collection, Fall 2012

One last duochrome this week of duochromes. Swanky Silk is a beauty with weak duochromic effect. Goldbeige shade that shifts to pale pink. Not very thrilling but nice to look at.

I hope you like that I have weeks with themes. Next week the theme is textured polishes, sand, sugar whatever they call them. 🙂 Hope you’ll like it.

Application: Better formula than I thought. Sheer though, so I needed three coats. Brushstrokes are more visible in the pictures than in person and the dry time is normal.

 

China Glaze - Swanky Silk 04

China Glaze - Swanky Silk 01

China Glaze - Swanky Silk 02

China Glaze - Swanky Silk 03

China Glaze - Swanky Silk 05

China Glaze - Swanky Silk 06

China Glaze - Swanky Silk 08

 

6 reaktioner på ”China Glaze – Swanky Silk (Duokroma veckan)

  1. Jag tycker temavecka är jättekul! Önskar jag kunde vara så fokuserad och förbestämd någon gång också. men det kommer kanske! :-9

    Det är ett vackert lack, och även om det inte är jättespännande har jag lärt mig att så’na lack kan vara typiskt användbara i olika situationer!

  2. Eftersom det är olika färger och märken så upplever inte jag det som enformigt alls. Finns ju de som visar mycket av en och samma typ utan att ha temaveckor ändå, så fortsätt du gärna med dina temaveckor:)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

