OPI – Wharf! Wharf! Wharf! (Sandiga veckan)

Kollektion: San Francisco, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jag hade lätt kunnat fortsätta med duokroma godingar en vecka till då jag har flera skiftande skönheter kvar att visa. Men lite variation vill vi ju ha så nu blir det en vecka med sandpapper, socker och grus. Hoppas ni inte somnar på vägen. Själv älskar jag ju de matta gruslacken. 🙂

Jag passar på att visa ett blått Liquid Sand idag på Tove’s Blå Måndag. Färgen på detta är ljuvlig. Jag älskar att bära mörkt marinblått och finishen är frän. Jag gillar den trots att lacket inte har det där gnistret som många andra sandlack har. Det sandiga är ganska finmalt och ser ut att ligga på ytan. I botten är det fortfarande blankt så det lurar nästan ögat att tro att det glittrar.

Applicering: Två lager som flyter på fint. Torktiden är normal. Återigen vill jag tipsa om IsaDora’s snabbtorkande spray till sandlacken som inte ska ha överlack. Får nog göra ett separat inlägg för sprayet. 🙂

 

English:

San Francisco Collection, Fall 2013
Sent for review

It would not be a problem for me continue following week with duochromes but we need some variety so this week is the week of sand, sugar and gravel.

Since it’s Tove’s Blue Monday I thought that it would be a good idea to blog about Wharf! Wharf! Wharf! This shade is perfect. I love wearing this kind of navy blue color. The gritty glitter are matte and it looks like it lies on the surface and the base is shiny. I really like the look of this even if it’s not sparkly.

Application: Two coats and smooth formula. The dry time is normal.

 

OPI - Wharf! Wharf! Wharf! 05

OPI - Wharf! Wharf! Wharf! 06

OPI - Wharf! Wharf! Wharf! 01

OPI - Wharf! Wharf! Wharf! 04

OPI - Wharf! Wharf! Wharf! 03

OPI - Wharf! Wharf! Wharf! 02

 

12 reaktioner på ”OPI – Wharf! Wharf! Wharf! (Sandiga veckan)

  1. Färgen är kanonsnygg, skrev precis hos Lelack att jag köpt ett Depend sandlack på rea för att testa om jag kan tänka mig att bära dom där skrovliga sakerna innan jag köper något dyrt.

  2. Även om jag gillar textturlack som är mer gnistrande och glimriga så älskar jag färgen på det här! Riktigt snygg! Kul att du var med idag, och kommenterade också… 😉

  3. Färgen är underbar. Och det ser jättefint ut på dig. Jag har inte skaffat det, tvekar, tänker det ska se ut som knölig plast. Men, sandlcken har ju överraskat förr, så man vet aldrig förrän man testar själv.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

