Zoya – Stevie (Sandiga veckan)

Kollektion; PixieDust Summer Edition, Sommaren 2013

Då kör jag vidare med sand och tänkte visa Stevie idag. Stevie är väldigt söt. Färgen är ljust lila som är ganska blåtonad med massa silvergnister. Jag är osäker på vad jag känner inför lacket. Å ena sidan är själva lacket väldigt fint. Jag gillar färgen och det gnistrar ganska rejält. Å andra sidan gör det sig inte riktigt på mig. Det ser så blekt ut tillsammans med min hudton.

Ok, nu har jag funderat en liten stund och kommit fram till att jag gillar det. Jag är inte förälskad men det är lagom fint. Däremot kunde jag inte fota detta för fem öre. Det ser ganska platt ut på bilderna. Inte alls så gnistrande som det egentligen är. Sandlack gör sig nog bäst i dagsljus när man ska fota.

Applicering: Tre lager och otroligt lätt att applicera. Torktiden är ganska snabb trots tre tjocka lager. Använde IsaDora’s snabbtorkande spray så det gjorde nog sitt till.

 

English:

PixieDust Summer Edition, Summer 2013

Next on my sandy week is Stevie. Stevie is a pale blue toned purple with silver glitter that dries matte. Very sparky. It looks very pale next to my skin tone but I think I like it anyway. It’s so cute.

I’m not satisfied with my pictures. So you know. It’s much more sparkly irl.

Application: Three coats and easy application. Dries rather fast despite three thick coats.

 

Zoya - Stevie 02

Zoya - Stevie 03

Zoya - Stevie 04

Zoya - Stevie 05

Zoya - Stevie 06

Zoya - Stevie 07

Zoya - Stevie 01

 

7 reaktioner på ”Zoya – Stevie (Sandiga veckan)

  1. Du har så otroligt fina naglar! Skulle vara roligt med ett inlägg om hur du tar hand om dom mellan lackningarna, tips på att få så starka fina naglar:)

  2. Du har testat deras quick dry spray? Jag har köpt den mest för att jag inte tror på produkten, vill testa och se om den fungerar. Dock inte kommit mig för att frångå ingrodda rutiner ännu.

  3. Hm, jag vet faktiskt inte heller vad jag tycker om detta. Men jo, det lutar nog åt att jag gillar. Är inte helt säker på att jag skulle gilla det på mina egna naglar dock, så det blir nog inget inköp.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

