KIKO – 639 Golden Mandarin (Sandiga veckan)

Kollektion: Sugar Mat, Sommaren 2013

Jag tänkte passa på att visa ett somrigt sandlack idag. Jag kan tänka mig att det inte kommer att kännas lika kul att lacka med såna här färger om några veckor.

Golden Mandarin var minsann ett piggt sandlack med en ganska unik färg, för att vara sandlack alltså. Färgen är aprikosorange och det är späckat med guldglitter. Roligt. Sött. Väldigt fint, faktiskt. Det lyser om naglarna och…ja, mandarin är en himla bra beskrivning av detta.

Dessa finns fortfarande att köpa hos Ninja Polish. Ett litet tips bara. 😉

Applicering: Tre lager och mycket bra formula. Torktiden är normal.

 

English:

Sugar Mat Collection, Summer 2013

I have a lot of different textured polishes. Both dark colors and bright summer shades. Today I will show you Golden Mandarin, a very happy and bright polish. The color is some kind of peachy orange and there are a lot of golden glitter in it that sparkles a lot. I really like this. So cute and different at the same time.

These are available at Ninja Polish at the moment. The collection is limited edition.

Application: Three coats and great formula. The dry time is normal.

 

KIKO - 639 Golden Mandarin 02

KIKO - 639 Golden Mandarin 03

KIKO - 639 Golden Mandarin 04

KIKO - 639 Golden Mandarin 05

KIKO - 639 Golden Mandarin 06

KIKO - 639 Golden Mandarin 01

 

11 reaktioner på ”KIKO – 639 Golden Mandarin (Sandiga veckan)

  1. Halloj, jag älskar din blogg!!! Vad duktig och aktiv du är! En fråga när det gäller sandlack – har du nåt tips på hur man tar bort det bäst? Jag drar mig för att använda det för att det är så svårt att få rent… Kram

    • Åh, vad roligt att du läser min blogg, Cherie. 🙂 Kul att du gillar den. Ja, gubben börjar bli van vid alla nagellacksflaskor och fräna dofter i huset. 🙂 En hel del tid läggs till detta.

      Jag har ett supertips på att ta bort sandlack/gllitterlack. Jag gör så här. Tar några bomullspads och delar en i fyra delar. En liten del för varje nagel. Jag tar en hand i taget. Dränker in de små bitarna och lägger en på varje nagel. Man kan även lägga folie runt men det behövs inte. Sen sitter jag med dessa några minuter. Jag brukar trycka med andra handen på bitarna för att removern verkligen ska gå in. Den blå depend-removern funkar bäst, tycker jag. Jag är inte bäst på att förklara men hoppas att du förstår ändå. 🙂 Nu är det fritt fram att köpa sandlack.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

