Depend – 2061 Poppy (Sandiga veckan)

Kollektion: Rough Sparkle, Sommaren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Idag blir det ett sandigt Depend. Jag vet inte om dessa går att få tag på fortfarande men jag vill ändå visa. Poppy är det röda lacket med grusig finish och i flaskan ser det djuprött ut och innehåller guldglitter. Det torkar till en matt, mer dämpad röd där man ser gnister men det är inte lätt att se att det är guld. Jag gillar det. Jag trodde inte det men färgen är fin och jag trivs i lacket. Nu tror jag att detta är en dupe till IsaDora Love Crush så båda behöver man inte.

Applicering: Om jag minns rätt så har jag använt två lager och torktiden är snabb. Lättmålat som de flesta sandlacken är.

 

English:

Rough Sparkle, Summer 2013
Sent for review

Poppy is the red shade with rough and sandy finish. Probably a dupe to IsaDora Love Crush so you don’t need both. Pretty, though. The color changes when it dries on the nails. It becomes more light and muted somehow. It’s more deep red in the bottle and there are also gold glitter but that doesn’t show that well on the nail. It sparkles but not in gold.

Application: Two coats and perfect formula. The dry time is rather quick.

 

Depend - 2061 Poppy 08

Depend - 2061 Poppy 09

Depend - 2061 Poppy 10

Depend - 2061 Poppy 02

Depend - 2061 Poppy 04

Depend - 2061 Poppy 05

Depend - 2061 Poppy 06

 

6 reaktioner på ”Depend – 2061 Poppy (Sandiga veckan)

  1. Jag har helt missat Depends roughkollektion, tror det var under min bloggpaus. Men de ser ut att ha lyckats tycker jag även om färgen inte är för mig.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

