OPI – Silent Stars Go By (Sandiga veckan)

Kollektion: Mariah Carey Holiday Collection, Julen 2013
Utskickat i recensionssyfte 

Det är fortfarande sandiga veckan här hos mig så jag fortsätter att visa grus. Frågan är vad jag ska ha för tema kommande vecka. Jag har inte bestämt mig än. Kanske blir det en helt vanlig vecka utan tema.

Jag vill redan nu flagga för att jag och Lacky Corner kommer att vara värdar för Rosa Veckan v. 42. Varken Helena eller jag är ju så speciellt rosa av oss så vi har fnissat lite över att just vi ska vara värdar. Dock tycker vi det är viktigt att uppmärksamma Rosa Bandet-insamlingen. Ni som vill vara med kan ju redan nu förbereda er. Allt är ok, bara det är rosa och befinner sig på naglarna.

Tillbaka till dagens lack.

Jag kunde ju inte hålla mig. Det är klart att jag vill börja testa jullacken snabbt och visst vill ni se lacken innan de blir ”gamla”? I kollektionen finns det ett stort gäng flaskor så det är lika bra att börja lacka med dem. Eftersom jag nästan alltid börjar med lacken som lockar minst gjorde jag så även nu. Silent Stars Go By är ett sandlack i en färg jag har svårt att förklara. Eller färg och färg vet jag inte. I flaskan ser det beige ut med en viss gammelrosa ton. Inte så rafflande alltså.

Dock är jag kluven. Att jag inte känner några större känslor för lacket kan ju bero på att jag älskar färg och knasigheter. Det här är ju diskret och försiktigt men ändå lite kul tack vare finishen. Jag har fått komplimanger för lacket. En vän tyckte det var jättefint och även en utav mina kollegor. Så, kanske är det inte så dumt egentligen. Jag däremot, är inte såld.

Behöver du vara diskret på jobbet men vill ändå ha något lite skojigare än ett vanligt krämigt nudelack så kan detta vara lacket för dig.

Lacken kommer till butik i mitten av November och kostar 150:-.

Applicering: Tre lager och lättmålat. Lite seg torktid men ändå rätt ok.

 

English:

Mariah Carey Holiday Collection, Holiday 2013
Sent for review

It’s still textured week with sand polishes here at ClawsInColor. I’m not sure if I will have a theme week next week or just skip that. We’ll see. I’m not sure which theme I will choose. Red week or shimmer week maybe. Otherwise it will be an ordinary week.

In week 42, Lacky Corner and I will be hosts for Pink Week. This happens since it’s breast cancer awareness month in October and we want to pay attention to that on that week. Please, join. It will be fun.

Back to today’s polish. This is beige with a little pink tone. Not my favorite kind of color. The finish is nice, of course but I don’t feel for this shade. I think many will like it, though. Discreet and and sparkly at the same time. One of my friends liked it a lot and even my workmate. 🙂

Application: Three coats and good formula. The dry time is on the longer side.

OPI - Silent Stars Go By 02

OPI - Silent Stars Go By 03

OPI - Silent Stars Go By 04

OPI - Silent Stars Go By 05

OPI - Silent Stars Go By 06

OPI - Silent Stars Go By 07

 

 

A music post? Wut? 🙂 Enjoy the wonderful voice of Stanne. Thanks to one of my readers with good taste in music I got inspired to post again. I hope it will last.

 

9 reaktioner på ”OPI – Silent Stars Go By (Sandiga veckan)

  1. Vad kul att du börjat visa julkollektionen!! Detta går inte riktigt hem hos mig, men det är det å andra sidan ytterst få sandlack som gör. Ser fram emot resten av kollektionen!

  2. Hm, det här lacket går inte hem hos mig. Färgen är inte min grej. Däremot så är det väldigt fint på dig.
    Jag kan ju säga redan nu att jag kommer vara med på Rosa Veckan! Bröstcancer behöver mer uppmärksamhet än det redan får. 🙂

  3. Jag måste nog säga att jag tycker det är riktigt fint. Förstår lite hur du menar, men jag tror att du slår huvudet på spiken i att det är ett subtilt lack, som samtidigt är lite ovanligt. Kanske hade önskat lite mer av den rosa färgen, men jag gillar det!

  4. Glad I’ve got you inspired to do some more music posts! So what is the connection between this (rather pinkish) polish and this (rather good and dark) music?

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

