Depend – 2062 Primrose (Sandiga veckan)

Kollektion: Rough Sparkle, Sommaren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Den här helgen har jag haft massvis med tid för naglarna. Tror ni att jag har utnyttjat den tiden? Neee. Jag har latat mig. Först idag lackade jag om lite snabbt. Första swatchade jag upp detta lacket, Primrose. Jag ångrade mig nästan att jag bara swatchade upp detta faktiskt. Jag trodde att det var en dupe till Orly Pink Pixel och det är det kanske, färgmässigt. Men Depends lack är mycket, mycket vackrare. I alla fall, så bar jag det bara någon timme, på vänsterhanden. Det gjorde lite ont i hjärtat att inte ha det en längre tid. Ja, så kan det kännas ibland. Det där med swatchning är nog inte min grej. Jag vill egentligen kunna bära alla lack under minst en dag. Annars känner jag mig orättvis. Haha.

Det här torkar till en så vacker finish. Det har en vacker rosa nyans och lacket ser ut att gnistra i lite olika nyanser. Väldigt fint att titta på. Lacket har både hexagonaler och mindre glitter och det torkar verkligen matt.

Jag är imponerad av Depend’s sandisar och hoppas att det kommer fler färger.

Applicering: Tre lager av perfektion. Det jag gillar mest med Depends sandlack är att de torkar fortare än något annat sandlack. Man ser fort hur strukturen kommer fram.

 

English:

Rough Sparkle, Summer 2013
Sent for review

I just swatched this on my left hand and regretted that I didn’t wore this a longer time. This is really worth it. Very beautiful. I thought this was a dupe to Orly Pink Pixel but I’m not sure. This one is more beautiful. I like this finish better and it looks like there are different shades in this polish. There are both haxagonals and smaller glitter and it’s just…a beauty in a nice pink shade.

Application: Three perfect coats and fast dry time. The texture shows really fast.

 

Depend - 2062 Primrose 04

Depend - 2062 Primrose 05

Depend - 2062 Primrose 06

Depend - 2062 Primrose 08

Depend - 2062 Primrose 07

Depend - 2062 Primrose 09

Depend - 2062 Primrose 11

Depend - 2062 Primrose 01

 

6 reaktioner på ”Depend – 2062 Primrose (Sandiga veckan)

  1. Jag förstår hur du menar, jag swatchar aldrig. Kan på sin höjd måla ena handen med samma lack som jag just tagit bort bara för att jag inte fotade det när jag egentligen bara det. Jag vill känna ordentligt på alla lack. Vissa åker av fortare än andra men allafår ssamma chans

  2. Jag swatchar igenom lack i massor men räknar dem inte som ”provade” innan jag burit dem i en hel manikyr. Att jag swatchar beror på att jag vill vara fri att välja bland alla lack och inte känna att jag måste ta tag i de helt otestade. Just nu, när de helt otestade är över 40 kan jag ju inte välja vad jag känner för då jag vill få bilder på alla lacken. Förstod du hur jag menar?

    Depend imponerar ofta på mig. Tycker de har mycket bra lack generellt sett.

  3. Såhär utgående från bilder så anser jag att detta påminner väldigt mycket om IsaDoras sugarcrush (eller va de nu hette) och jag tycker detta är fint!

  4. Ping: IsaDora – Candy Crush (United In Pink) | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

