OPI – First Date At The Golden Gate

Kollektion: San Francisco, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jag längtade efter att få bära rött så jag plockade fram First Date At The Golden Gate. Jag trodde nog att jag skulle gilla den här men den föll mig inte riktigt i smaken. Den är nog lite för bruntonad för att jag ska tycka om den. Mörk, murrig röd kräm går oftast hem men den här kändes bara tråkig. Det kan ha att göra med formulan.

Applicering: Rinnigt som bara den. Det gick inte att undvika söl. Det rann ner i nagelbanden och utanför nageln vilket jag inte är van vid. Blä. Det fick bli en rejäl storstädning efteråt. Dessutom fick jag lacka med tre lager. Torktiden vågar jag inte uttala mig om då jag körde layering direkt efter att jag hade fotat lacket.

 

English:

San Francisco Collection, Fall 2013
Sent for review

I felt for red but sadly First Date At The Golden Gate was a disappointment. It’s a brown toned dark red creme. Nothing special at all. I usually love to wear red nails but this is not my thing.

Application: The formula is runny. Very hard not to get the polish everywhere. I had to do a big clean up afterwards. Three coats but I’m not sure about the dry time. I did some layering right after the photo session.

 

OPI - First Date At The Golden Gate 06

OPI - First Date At The Golden Gate 01

OPI - First Date At The Golden Gate 02

OPI - First Date At The Golden Gate 03

OPI - First Date At The Golden Gate 04

OPI - First Date At The Golden Gate 05

 

 

10 reaktioner på ”OPI – First Date At The Golden Gate

  1. Åhhh Danko Jones är sååå bra!!!
    Och jag har också läst att FDATGG ska vara rinnig som attan… Därför har jag inte testat mitt än. Synd på en färg som jag tycker ser fin ut annars.

  2. Hur är sandlacken att ta bort? Är det enkelt som ett vanligt eller är det lika jobbigt som att ta bort ett glitterlack? Tänkte på opi, kicks och depends? 🙂

  3. Jag gillade ju detta mer än Lost on Lombard, men det verkar som att de flesta tycker tvärtom. Jag tyckte inte heller att formulan var så knepig, men verkar vara rätt ensam om att tycka att den var helt ok. 🙂

  4. The polish is OK – a nice blood red…,and I very much appreciate the music post! All my nagging has paid off 🙂 Thanks

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

