IsaDora – Loden Green

Kollektion: Color Chock, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

Loden Green är ett typiskt Pamsan-lack. Jag älskar den här typen av murrigt grön. Dessutom är det ett perfekt höstlack och jag börjar verkligen komma in i höst-mode. Jag valde att visa detta idag då det ju är Grön Onsdag, Karin’s braiga temadag. Kika gärna in hos henne under dagen eller senare ikväll så att ni får se alla andras fina bidrag.

Loden Green är gråaktigt i basen och har skimmer i guld vilket lurar ögat att tro att detta är mörkt olivgrönt. Jag gillar när lack lurar ögat på det sättet. Det är inte omöjligt att detta är likt ett av lacken i L.A. Girl Color Addict-serien. Kommer inte ihåg vad det heter men är lite för lat för att kolla upp det idag. 🙂

På tal om lat…det är inte därför jag inte har svarat på alla fina kommentarer. Jag vet inte vad som har hänt. Jag har jättesvårt för att hinna med att svara på alla kommentarer och försöker i första hand att få ut inlägg. Jag ignorerar er inte och vill verkligen svara. Ska se om jag kan komma  på en rutin för att hinna med det.

Applicering: Två lager och väldigt bra formula. Har inget alls att anmärka på. Torktiden är också bra. 

 

English:

Color Chock, Fall 2013
Sent for review

Mmm, this is my cup of tea. Grey-ish base with golden shimmer that makes this look dark olive green. Very beautiful and a perfect fall mani. This is my contribution to Karin’s Green Wednesday. Visit her later today for more green nails.

Application: Two coats and good formula. The dry time is rather quick. 

 

IsaDora - Loden Green 01

IsaDora - Loden Green 04

IsaDora - Loden Green 06

IsaDora - Loden Green 07

IsaDora - Loden Green 08

IsaDora - Loden Green 09

 

15 reaktioner på ”IsaDora – Loden Green

  1. Å nej det är onsdag och jag har omålade naglar! Veckorna går för fort..
    Loden Green är så vacker, den där grå undertonen trollbinder mig. Kan det vara LA Girl Disorder du tänker på?

  2. vad det gäller att svara på kommentarer så har jag inte heller svarat på allt den senaste tiden. Har gått emot mina egna principer och faktiskt tagit ett medvetet beslut om att inte svara på allt för det tar för mycket tid helt enkelt.
    kommentarer där jag egentligen inte har något att säga tillbaka (typ, fint, vilket härligt lack osv) struntar jag i att svara på. Däremot om det är ställt en fråga eller ett påstående försöker jag ta mig tid till att svara även om det kan dröja en dag eller två extra numera.

  3. Nu har jag sett det flera gånger, och det ser lika fint ut igen på dina bilder. Och varje gång jag står och kollar på det i någon affär så lägger jag tillbaka det. Obegripligt, när det är så snyggt!

  4. Det är ju grönt så självklart älskar jag detta. Äger det inte själv än, försöker att inte shoppa lack för tillfället eftersom jag imorgon åker till England 🙂

  5. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag v 39

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

