Pretty Serious – Something Strange

Kollektion: Hit The Road
Utskickat i recensionssyfte

Äntligen, säger jag. Det var verkligen på tiden att Something Strange fick luftas en stund. Jag har inte kunnat bestämma mig för vilket baslack jag skulle ha till det här. Därför har det blivit stående.

Norway Nails har skickat ut detta till mig och det finns även att köpa där. Det är ett glitterlack som kräver en färgad bas. I och för sig är det ganska tätpackat med glitter så det kanske går att jobba upp på egen hand. Nåja. nu testade jag över besvikelsen OPI First Date At The Golden Gate.

Something Strange innehåller hexagonaler i rött och vitt. Även mindre hexagonaler i rött och dessutom mikroglitter i blått. Det här ska tydligen vara inspirerat av bilen Ectomobile i Ghostbusters. Det ser man ju klart och tydligt. 🙂

Jag slängde på två lager glitter och ett lager med Nail Pattern Boldness Glitter Food och ett lager China Glaze Fast Forward. Vilken partykombo. Blev nästan sugen på festligheter när jag bar det och så var det en helt vanlig vardag. Kul att blinga till en grå septemberdag faktiskt.

Applicering: Inga konstigheter. Två lager som är lätta att måla på. Glittret sprider ut sig jämnt och fint.

 

English:

Hit The Road Collection
Sent for review

At last. Finally I’ve tried Something Strange. I’ve got this from Norway Nails a long time ago but I have been unsure about which base I could use to this. It ended up being OPI First Date At The Golden Gate.

It’s inspired by the car in Ghostbusters, Ectomobile. I think you can see that. 🙂

It consists of red and white hexagonals and smaller red hexagonals. Even blue micro glitter are there. I liked this a lot and felt for a real party when I wore this.

Application: Two coats and easy to spread the glitter even on the nail. I used Nail Pattern Boldness Glitter Food and one coat of China Glaze Fast Forward Top Coat to make it shiny.

 

Pretty Serious - Something Strange 01

Pretty Serious - Something Strange 02

Pretty Serious - Something Strange 03

Pretty Serious - Something Strange 04

Pretty Serious - Something Strange 05

Pretty Serious - Something Strange 07

Pretty Serious - Something Strange 08

Pretty Serious - Something Strange 09

Pretty Serious - Something Strange 10

I couldn’t resist…

 

7 reaktioner på ”Pretty Serious – Something Strange

  1. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

