OPI – Underneath The Mistletoe

Kollektion: Mariah Carey Holiday Collection, Julen 2013
Utskickat i recensionssyfte

Det här lacket tog jag lite på måfå. Jag brukar ju alltid börja med lack som lockar mig minst och avsluta med de jag tror jag gillar bäst. Nu är jag rädd för att jag redan har lackat med favoriten. Jo, det är sant. 🙂

Det här lacket är fint i flaskan men jag anade inte hur gudomligt vackert det skulle bli på naglarna. Jag blev verkligen förälskad i det här. Basen är blodröd och alldeles djup i färgen. Jag tycker att det ser ut som jelly men det kändes inte som jelly när jag lackade med det. Resultatet är väldigt jellyblankt i alla fall. I lacket finns mikroglitter som förvandlas till både rött och magenta. Det här MÅSTE ni bara skaffa om ni funderar på att köpa några lack ur kollektionen. Samtidigt som det är väldigt juligt så är det otroligt vampigt. Det är inte så där galet glittrigt heller utan lite diskret gnistrande.

Jag ska ta bort det om en stund men lovar att det känns synd. Hade kunnat bära detta en vecka utan problem.

Applicering: Det här har en formula som jag gillar. Inte rinnigt för fem öre. Däremot lite segt men inte svårhanterligt för det. Man bör vara snabb när man applicerar då det verkar torka fort. Inte läge att jamsa runt alltså. 🙂 Tre lager om jag minns rätt och det torkar lite matt och tråkigt så överlack är ett måste. Dagen efter hade jag kunnat fylla på med ett lager överlack till men det var inte nödvändigt. Men det här vinner på att vara blankt.

 

English:

Mariah Carey Holiday Collection, Holiday 2013
Sent for review

I usually begins with the least interesting polishes in a collection but this time I somehow managed to grab a gorgeous polish almost immediately. I have only tried one polish from the collection before and now I have tried the favorite?

Underneath The Mistletoe is an amazing vampy and glittery thing. The base is deep blood red jelly ( I think) and consists of micro glitter that looks both red and magenta on the nail. This is so a must-have if you’re thinking of buying some of the polishes in the collection.

So vampy and rich looking. It’s not as sparkly as Ruby Pumps. More subtle but still so beautiful.

Application: Good formula. Not runny at all but a bit gluey. Easy application despite that. Dries fast so you need to be fast when applying each coat but there’s no problem. Three coats and dries matte and dull so top coat is necessary.

 

OPI - Underneath The Mistletoe 03

OPI - Underneath The Mistletoe 05

OPI - Underneath The Mistletoe 06

OPI - Underneath The Mistletoe 07

OPI - Underneath The Mistletoe 08

OPI - Underneath The Mistletoe 11

OPI - Underneath The Mistletoe 13

 

17 reaktioner på ”OPI – Underneath The Mistletoe

  1. Hur fint som helst. Detta tillsammans med My Favourite Ornament står på hittills på önskelistan från kollektionen för mig. Detta lyser verkligen inifrån.

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

