IsaDora – Shantung

Kollektion: China Nail Art, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

För inte alls länge sedan fick jag ett utskick med strängglitterlack från IsaDora. Jag är väldigt kluven med hur jag känner inför de här. Jag kan inte säga att jag har testat så många i mina dar så jag tänkte att jag skulle ge dem en chans. IsaDora tipsar om att dessa ska användas över svart men jag testade istället ett av lacken över Depend 379. Shantung innehåller strängglitter i blått, rosa och vitt i en klar bas. Jag målade på två lager och avslutade med överlack.

Jag fotade innan jag rättade till alla strängar som spretade ut från nageln. Det fixade jag till med en fil efteråt.

Undrar om detta godkänns som bidrag till Blå Måndag? Vad tycker du, Tove? 🙂

Vad tycker jag då? Ja-aa. Helt ok. Jag tycker bättre om detta än jag trodde att jag skulle göra. Samtidigt ser det lite rörigt ut. Det är ändå kul med variation och att testa olika saker. Det får godkänt.

Applicering: Det är lätt att sprida ut glittret och det torkar snabbt.

 

English:

China Nail Art, Fall 2013
Sent for review

I’ve got six polishes from this collection some days ago and decided to try one of them over Depend 379. I don’t know if I’m a fan of string glitter but I wanted to give them a chance. This one consists of bars in blue, pink and white in a clear base and looks really good over the pink beige base. I have a little problem, though. It looks all messy with the bars so I’m not sure how I feel. I have to try some more of these.

I hope Tove approves this as a Blue Monday post. 🙂

Application: Here’s two coats and it’s easy to spread the glitter over the nails. It dries fast.

 

IsaDora - Shantung 05

IsaDora - Shantung 06

IsaDora - Shantung 07

IsaDora - Shantung 08

IsaDora - Shantung 01

IsaDora - Shantung 04

IsaDora - Shantung 02

 

8 reaktioner på ”IsaDora – Shantung

  1. Hmmm.. Är glittret blått? Svar ja. Är blått blått? Svar ja.. Ja, men dåså! Blått it is, och måndag är det också – klart det räknas!
    Jag är nyfniken på hur det hade sett ut över svart som de rekommenderar – får vi se det också en dag? Själv är jag inte överförtjust i strängglitter visserligen, men på något sätt tilltalar detta ändå mig.. Kluven..

  2. Fin färg, men alltså nä, jag gillar verkligen inte strängglitter. Jag uppskattar liksom inte det där pälsiga utseendet naglarna får.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

