piCture pOlish – Peacock

Men…nu blev det inte som jag hade tänkt. Jag hade nämligen tänkt vara med på Karin’s Gröna Onsdag, precis som vanligt. Vad händer? Lacket jag trodde var grönt visar sig vara mer blått. Eller? *försöker kika på lacket igen i olika vinklar* Eller är det kanske godkänt ändå? Jag gör ett försök. 🙂

Peacock är hur som helst ett bedårande glitterlack med många vackra skiftningar. Det är spännande att titta på i och med att det händer så mycket där på naglarna. Basen är lila, skir jelly och lacket innehåller mestadels grönt glitter i lite olika former. I lacket finns även mikroglitter i blått och glitter i silver och kanske lila. Väldigt svårt för ögat att uppfatta alla gottigheter men oerhört vackert är det. Det ser lite duokromt ut med det gröna glittret i den lila basen.

Det här är hundra gånger vackrare i verkligheten. Nästan alla bilder blev suddiga på lacket och givetvis blev det alldeles för blått.

Applicering: Fyra lager fick det bli. Första lagret är otroligt svårt att få till och jag trodde aldrig att det skulle gå att bygga upp det. Jag har alltid svårt med att få den här typen av lack täckande överallt på nageln. Sidorna vill gärna ha lite VNL. Det torkar ändå fort trots fyra rejäla lager och det är lätt att måla med.

 

English: 

But what? I was so sure this was more green than blue but on the nail it’s more blue. Hm. I wonder if Karin approves. It is Green Wednesday and I so want to participate.

Peacock is so beautiful. An interesting poiish. There is a lot going on there with the purple jelly base, the green glitter, the purple glitter, blue micro glitter and I think there are also silver glitter. It looks so different in different angles. Hard to show in pictures but imagine the green glitter in the purple jelly base. Gorgeous.

This is so much better than my pictures shows. In person it’s more green and much more beautiful.

Application: Sheer and I needed four thick coats. It dries fast despite that and the formula is really great.

 

piCture pOlish - Peacock 02

piCture pOlish - Peacock 03

piCture pOlish - Peacock 04

piCture pOlish - Peacock 05

piCture pOlish - Peacock 01

 

11 reaktioner på ”piCture pOlish – Peacock

  1. Vad lustigt, jag satt och tittade på just detta lack på en webbshop igår! Håller med dig, man tror verkligen att den ska vara mer grön! Speciellt när det heter Peacock också. Hur som helst, väldigt fint!

  2. Ping: Deltagare Grön Onsdag v40 | Vacker & Underbar

  3. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

  4. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag v40

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

