United In Pink

Pink_ribbon

 

Det här inlägget skulle ha kommit upp för längesedan egentligen. Om ni har varit hälsat på hos Helena som har bloggen Lacky Corner så har ni nog sett att Helena och jag kommer att vara värdar för en rosa temavecka v. 42. Detta gör vi för att belysa Rosa Bandet-insamlingen som pågår under Oktober månad. Vi kallar temaveckan för United In Pink. Det började mest som en kul grej på Facebook. Jag hade funderingar på en rosa vecka för några veckor sedan men efter tips från andra i Facebook-gruppen Lacka-Byt kom vi alla fram till att det är bättre med en rosa vecka i Oktober. Jag och Helena kom fram till att vi ville göra detta tillsammans. Helena är dock personen som ska ha cred för den fina loggan. 🙂

Jag vet att ni är många som kommer att delta och det är jätteroligt. Har ni inte koll på detta och vill vara med så kan ni maila till Helena lackycorner@gmail.com för att få bilden här ovan. Den ska användas till alla rosa bidrag den veckan. Nail art räknas också. 🙂 Vi kommer att använda oss av Inlinkz så att alla kan ansluta till den dagen man är med på. Inklinkz är nytt för mig men Helena har koll på detta så fråga henne om ni är osäkra.

Inte nog med detta. Lela som har bloggen LeLack kommer att avsluta veckan med en alldeles speciell Nail Art Sunday. Lela vill se rosa nail arts den dagen och för varje deltagare kommer Lela att skänka 20 kr till Bröstcancerforskningen. Det tycker jag är en underbar idé.

Jag har beställt två flaskor lack där en del går till bröstcancerforskning men jag kommer också fundera ut ett sätt där jag kan bidra ännu mer.

Spara nu på era rosa lack till v. 42 och gå sedan loss på alla olika rosa nyanser som finns. 🙂

 

2 reaktioner på ”United In Pink

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

