Depend – 381

Kollektion: Autumn Nailpolish, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jag tycker verkligen om Depend’s höstkollektion när jag ser alla flaskor tillsammans. Färgerna är så vackra ihop. På egen hand är vissa lack mindre spännande. Jag är ingen taupe-människa. Jag går inte igång på beige. 381 är ett krämlack i en ljusbeige ton som går mot grått. Det är absolut inte fult utan ser bra ut på naglarna men jag blir uttråkad av att bära färgen. Men det är ju jag det. Det är en användbar färg och har man inget beige lack sedan tidigare så är detta inte dumt. Eller vill du bara vila ögonen efter att ha burit galna färger så funkar detta perfa.

Applicering: Konstigt nog så fick jag inte till det. Jag tyckte det var lurigt att måla med och det är jag inte van vid när det gäller Depend. Det ville gärna valla sig och det blev inte en helt perfekt yta. Två lager täcker dock och det torkar snabbt.

 

English:

Autumn Nailpolish, Fall 2013
Sent for review

I really like this collection when I see all bottles together. Some of the polishes are a bit too calm for me, though. 381 is greyish beige and looks ok but nothing I fall for. I just don’t think beige is fun. Does anyone think that? It’s very useful though. A great shade if you need something calm on your nails.

Application: A bit tricky to get it even. I usually don’t have problems with Depend so that surprised me. It covers in two coats and dries fast.

 

Depend - 381 04

Depend - 381 05

Depend - 381 06

Depend - 381 07

Depend - 381 03

 

5 reaktioner på ”Depend – 381

  1. Färgen är i sig fin och väldigt neutral men jag håller med dig, den är ganska tråkig. Den behöver nog något som hjälper den att koma till liv.

  2. Jag känner nog tvärtom, tyckte att kolektionen kändes aptråkig när jag såg lacken ihop, men var för sig finns det ändå lack jag kan uppskatta. Det här är en helt okej nude.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

