Depend – 2086

Kollektion: Chameleon, Hösten 2013

När den här kollektionen dök upp fick jag genast habegär. Jag har skaffat mig fyra av lacken men håller lite i plånkan eftersom de trots allt kostar 49 kr/st.

Eftersom det är Karin’s Gröna Onsdag började jag med att testa 2086 som är grönt och skiftar lite i guld och lite i blått. Det här har jag sett tidigare. Jag har nog några dupes i någon av Helmerlådorna. Men vad gör väl det? Vackert är det. Glöm nu inte att hälsa på hos Karin. Hon avslutar alltid onsdagarna med härliga gröna kollage.

Applicering: Väldigt lättapplicerat. Jag slarvade lite så det uppstod en del synliga penseldrag. De syns mer på bilderna än i verkligheten. Det täcker med två lager och torkar snabbt.

 

English:

Chameleon, Fall 2013

This collection consists of 12 shades and I would love to own every one. But I have only bought four of them so far.

2086 is green that shifts to gold and blue. We’ve seen this before but who cares when it’s a beauty like this. I don’t mind owning several dupes of this. 🙂 Since it’s Karin’s Green Wednesday I suggest that you visit her later today for other lovely green nails.

Application: Very good formula and covers in two coats. A tiny bit brush strokey but that doesn’t show that well in person. The dry time is good.

 

Depend - 2086 07

Depend - 2086 08

Depend - 2086 09

Depend - 2086 01

Depend - 2086 04

Depend - 2086 05

Depend - 2086 06

 

11 reaktioner på ”Depend – 2086

  1. Jag fick totalt ha-begär när jag såg dessa Depend-lack också! jag köpte två stycken (nummer 2090 och 2083)
    Jag undrar hur man målar så det inte blir penseldrag? Jag tycker du alltid målar så fint!
    *kram* / Linda

  2. Ping: Deltagarlista Grön Onsdag v 41 | Vacker & Underbar

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

