OPI – Embarca-Dare Ya! (United In Pink)

Kollektion: San Francisco, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

Hej måndag och rosa veckan! Denna veckan blir det bara rosa på bloggen och inga temadagar förutom holofredag och förhoppningsvis Nail Art Sunday. Helena på Lacky Corner och jag är värdar för denna veckan men egentligen blir det inte mer jobb för oss i och med att vi kommer att använda oss av InLinkz. Jag är själv inte så haj på detta men jag hoppas att det kommer att fungera. I WordPress blir det dock inte lika kul med ett kollage direkt utan man måste klicka på länken. Hoppas att det kommer att fungera.

Då kör vi! 🙂

Jag börjar med ett OPI från höstens kollektion som överraskade mig en aning. Det förändras nämligen på nageln. Jag trodde inte att detta skulle bli såpass rosatonat. Tanken var att jag skulle visa detta i lördags men eftersom det blev rosa så sparade jag detta till denna veckan istället. Jag måste säga att jag gillar det oväntat mycket. Kanske är det för att jag sällan bär den här typen av nyans och därför känns det nytt och annorlunda för mig. Det är en väldigt feminin och kvinnlig färg och jag trivdes verkligen i den. Färgen är mörkt rosatonad, cerise eller fuchsia, ja vad är skillnaden mellan cerise och fuchsia egentligen? Tyvärr lämnar finishen lite penseldrag men det är inget som stör väldigt mycket.

Applicering: Två-tre lager. Minns inte riktigt. Bra formula som är lätt att måla med och det torkar ganska fort.

 

English:

San Francisco Collection, Fall 2013
Sent for review

Hello there, Monday and Pink Week. This week is going to be pink only because of United In Pink! Helena and I are hosts for this theme week. We chose to do this since October is the Breast Cancer Awareness Month and we want to pay attention to that with pink nails all week long.

Would you like to participate? Please, send an e-mail to Helena for more information: lackycorner@gmail.com

Let’s go then! 🙂

I will begin with an OPI from this fall collection. Embarca-Dare Ya! surprised me by being pink on the nail. Or, dark pink, cerise, fuchsia something. My thought was to show you this on Saturday but I chose to wait for this Pink Week instead. I came to like this more than I thought I would do. A really feminine and beautiful shade. Maybe I like this so much because I don’t usually wear this kind of colors? Tiny bit brush strokey but it doesn’t bother me too much.

Application: Two-three coats. Don’t quite remember. Good formula and rather fast dry time.

 

OPI - Embarca-Dare Ya! 01

OPI - Embarca-Dare Ya! 02

OPI - Embarca-Dare Ya! 03

OPI - Embarca-Dare Ya! 04

OPI - Embarca-Dare Ya! 05

OPI - Embarca-Dare Ya! 06

OPI - Embarca-Dare Ya! 07

An InLinkz Link-up

Glöm nu inte att klämma lite extra på brösten vid nästa dusch!

 

19 reaktioner på ”OPI – Embarca-Dare Ya! (United In Pink)

  1. Det där är ett väldigt vackert lack! Tyvärr så skär sig min hudton så mot det lacket, men min mamma kan i alla fall ha det haha! 🙂

  2. Men oj, det där var ju jättefint! Det har jag lite tänkt bort. Hm, tror jag, får kolla om det var bland de jag skaffade eller inte. Ser himla fint ut på dig!

  3. Ping: Nubar Tulips to Kiss You With | Sminkan & Emma

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

