Nail Art Sunday (United In Pink)

Pink_ribbon2

Nämen, kors i taket! Jag är med på Nail Art Sunday. De få gånger jag har pysslat med nail art har jag tyckt att det har varit dökul så jag vet inte varför jag gör det så sällan. Nu är det  en väldigt speciell Nail Art Sunday och det var självklart att jag skulle försöka få till någon typ av…art. Lela som är värdinna för Nail Art Sunday kommer att skänka 20 kr per bidrag så det känns ju självklart att vara med.

Vilken fantastisk vecka det har varit. Det har varit så kul att se alla bidrag och rosa är inte så dumt egentligen. Jag har sett många fina rosa som jag kan tänka mig och jag känner mig tillfreds med de flesta rosa nyanser. Tack för ett trevlig samarbete, Helena. Jag känner knappt att jag kan ta åt mig äran för värdinneskapet då Helena har gjort det största jobbet. 🙂

Även om denna veckan strax är över så glöm inte era bröst. Känn efter så ofta ni kan även om det inte är rosa Oktober. Tänk på er hälsa. Träning och motion samt bra kost är viktigt. Jag vet att det här kan vara tråkig läsning men socker är en riktig bov och kan du undvika det så gör’t. Undik kost som är inflammatorisk (socker, vete och övriga spannmålsprodukter). Nu till dagens bidrag.

Jag har försökt mig på en skittlette. Mmm, jajamän. Det var förra veckans Nail Art Sunday-tema och det såg så roligt ut. Man har alltså lite olika lack och mönster på naglarna men det ska samtidigt se matchat ut. Inte för brokigt liksom. Jag hade en fin tanke som kanske inte blev precis som jag önskat men det är mitt första försök så ha gärna överseende.

Jag har använt:
Tumme och pekfinger: Essie – Bachelorette Bash
Långfinger och ringfinger: OPI – I Theodora You. Prickarna är gjorda med Bachelorette Bash och H&M – Khaki Madness.
Lillfinger: HM – Khaki Madness och China Glaze – I Pink I Can

 

English:

It’s the last day of United In Pink and it’s also Lela’s Nail Art Sunday. I decided to participate since Lela is giving 20 SEK to Breast Cancer Research for every participant.

I wanted to try Skittlette and for this creation I used:

Thumb and pointer: Essie Bachelorette Bash.
Middle finger and ring finger: OPI – I Theodora You. Dots with Essie Bachelorette Bash and H&M Khaki Madness.
Pinky: H&M Khaki Madness and China Glaze I Pink I Can.

 

Skittlette United In Pink 01

Skittlette United In Pink 05

Skittlette United In Pink 06

Skittlette United In Pink 07

Skittlette United In Pink 09

Skittlette United In Pink 10

Skittlette United In Pink 11

 

10 reaktioner på ”Nail Art Sunday (United In Pink)

  1. Snyggt! Jag tycker också att skittletter är superkul så gjorde också en sådan! En bra avslutning på en rolig vecka. Tycker inte alls att det var tråkig läsning om kost, jag är inne på precis samma linje som du, försöker undvika socker och vete i mesta möjliga utsträckning och tycker att det är rätt intressant att läsa om och höra andra som är inne på samma linje:)

  2. Ping: Emmas United In Pink Skittlette | Sminkan & Emma

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

