Golden Rose matte velvet – 105 (United In Green)

united-in-green-logo

Vad uppfriskande att lacka med något annat än rosa. Det har ju varit en rolig vecka om än enformig. Nu blir det grönt hela veckan lång. Jag tror i alla fall att jag kommer att haka på Karins vecka med grönt alla dagar. Jag ska göra mitt bästa i alla fall. Detta är ju för att uppmärksamma depression som alldeles för många lider av. Det råder någon slags tabu när det gäller det och personer som lider av depression ska inte behöva känna så. Det verkar som att depression har blivit vanligare? Det är min personliga uppfattning. Vad beror det på egentligen? Allt ska ju vara så perfekt och lyckat men vem sjutton är perfekt? Hemmet ska vara tipp topp, man ska vara i form och lyckad. Vi ska vara snygga och ha välbetalt jobb med titel. Vi matas ju med detta hela tiden och till slut tycker man själv att man inte duger. Då är det lätt att få en uppfattning om att man inte är tillräcklig.

Jag bara babblar på utan att ha en aning. Nu till något jag vet mer om. Lack. Mamma och pappa var på Kreta alldeles nyligen och de köpte med sig ett bra gäng lack till mig. ❤ De är så fina, mina föräldrar. De bästa! Inte bara för att de köper nagellack till mig. De är de bästa med eller utan nagellackspresenter.

De hade bl. a. hittat Golden Rose Matte Velvet. 105 är en nyans som är väldigt blåtonad. Men i mina ögon är den grön och även min mamma höll med när jag frågade henne. Petrolgrön? Därför hoppas jag att den kvalar in som grön här. Finishen är så himla snygg. Den påminner om OPI’s suede-lack. Matte med skimmer i silver. Jag har även ett lila men ska se om det går att få tag på fler någonstans.

Applicering: Två lager och otroligt lättlackat. Normal torktid.

English:

It’s time for a new week and this time it’s Karin who is the host. The week will consist of green manicures and I will try to participate as often as I can, hopefully every day. This week is for the awareness of depression and it’s very important to talk about that. Many suffers from depression and it seems more and more people suffers. That’s so sad. I hope all get the help they need.

Well, let’s talk about green polish. This one is a present from my parents. They bought it on their trip to Kreta and I’m so glad about that. It looks so blue in the pictures and it’s leans very much towards blue but I think it’s green irl. I hope it counts. 🙂

The finish is matte with shimmer and reminds me of OPI Suede. I just love the finish. It looks so cool.

Application: Perfect formula and coverage in two coats. The dry time is normal.

Golden Rose matte velvet - 105 02

Golden Rose matte velvet - 105 03

Golden Rose matte velvet - 105 04

Golden Rose matte velvet - 105 05

Golden Rose matte velvet - 105 06

get the InLinkz code

10 reaktioner på ”Golden Rose matte velvet – 105 (United In Green)

  1. Tja, det är blått nog för att kvala in hos mig i alla fall.. Men hade jag haft grön måndag hade det varit grönt nog att kvala in också så.. =D

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

