IsaDora – Dragon (United In Green)

united-in-green-logo

Kollektion: China Nail Art, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

United In Green har precis börjat och jag ska visa mitt andra gröna bidrag denna veckan. Karin är ju den eminenta värdinnan för denna gröna veckan och hon har redan hunnit visa upp ett av mina favoritlack, Zoya Ivanka. In och titta på hennes vackra bilder på skönheten om ni inte redan gjort det.

Veckan handlar ju om att belysa depression och mental ohälsa. Nu är ju tiden då många börjar må dåligt. Det är mörkt och ruggigt och solen är inte stark och energigivande som på sommaren. Kanske beror nedstämdheten ”bara” på brist på D-vitamin och kanske järn. Mitt tips idag är att köpa D-vitamin och äta det under hösten och vintern. Detta hjälper så klart inte personer som verkligen lider av depression men om man lider av en vanlig höstnedstämdhet kan det hjälpa. Köp helst D-vitamin i hälsokosthandel. Apotek brukar inte ha de bästa varianterna.

Men om vi skulle ta och prata lack. 🙂

Jag passade på att testa ytterligare ett av strängglitterlacken från IsaDora. Dragon har glitter i grönt och vitt och denna gången la jag glittret över svart, så som IsaDora rekommenderar att man ska göra. Det blev helt ok. Jag gillar det så där lite grann. Det är helt ok och gör sig bra över svart men jag är inte helt förälskad.

Applicering: Det är lätt att sprida ut glittret på nageln och det torkar fort. Här har jag bara använt ett lager.

 

English:

China Nail Art, Hösten 2013
Sent for review

It’s the second day of United In Green and I have another green polish for you today. Karin is the host of this week and it’s so important to ”talk” about depression. Here in Sweden we’ll meet a dark and cold period and that makes many feel low and depressed. I hope it will be a nice winter with lots of sunny days. That makes it a little bit easier for some of us. But if you really suffers from a depression the weather doesn’t matter. That’s a shame.

The polish I have for you today is a string glitter with glitter in green and white. I put it over black and it looks nice. Not gorgeous or something, Just nice.

Application: One coat and easy to apply. Dries fast.

 

IsaDora - Dragon 02

IsaDora - Dragon 03

IsaDora - Dragon 04

IsaDora - Dragon 06

IsaDora - Dragon 07

IsaDora - Dragon 01

 

 

10 reaktioner på ”IsaDora – Dragon (United In Green)

  1. Nej, jag kan faktiskt inte lära mig att gilla strängglitter. Omega 3 är något som man också blir rekommenderad från psykologer att äta också för att kanske må lite bättre.

  2. Bra text och kul att se swatcher på detta, inte sett det förut. Inser dock att just detta inte är något för mig. Jag är inte emot strängglitter utan gillar endel, men denna var just inte för mig.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

