Layla Ceramic Effect – Ipanema Girl #61 (United In Green)

Karin, som är värdinna för United In Green och även för Grön Onsdag, visade upp detta lacket en dag och jag föll pladask. Jag passade på att köpa det fort då det fanns ett endaste lack kvar i Nailmail-shoppen. Glad är jag för det, för detta är en riktig goding. Igår var det så grått men så fort jag kollade in mina naglar blev jag glad och lite piggare. 🙂

Dagens tips för att må bättre både psykiskt och fysiskt är motion och träning. Efter ett pass på gymmet eller en löprunda kommer de där härliga endorfinerna. Jag blir alltid alldeles glad och babblig av ett träningspass. De kvällar jag inte har tränat är jag mycket tröttare och mer energilös. Jag blir frusen och har ingen lust att göra något alls. Men om jag kommer hem från ett gympass får jag mycket mer gjort och är konstigt nog mer effektiv än när jag inte har tränat. Återigen är jag medveten om att detta inte fungerar för en djupt deprimerad person. Jag kan tänka mig att man inte har träning som prio ett då.

Idag har jag ett grymt snyggt lack att visa. Färgen är vårig och glad och finishen är supervacker. Påminner lite om Zoya Ivanka men detta är ljusare i färgen. Även detta skimrar i guld och det lurar ögat att tro att det är duokromt. Det påminner även lite om China Glaze Cha Cha Cha men här är det grövre skimmer.

Applicering: Mycket lättmålat. Jag har använt tre lager och torktiden är lite seg.

 

English:

This polish did I buy at Nailmail after a swatch by Karin herself. I just fell in love with the color. And when I painted with the beauty I was not disappointed. It’s exactly as beautiful as I thought.

Happy green with chunky shimmer. It has also shimmer in gold which makes this look duochromic. Love it.

Application: Easy to apply and covers in three coats. A bit slow dry time.

 

Layla Cermamic Effect - Ipanema Girl 61 03

Layla Cermamic Effect - Ipanema Girl 61 04

Layla Cermamic Effect - Ipanema Girl 61 05

Layla Cermamic Effect - Ipanema Girl 61 06

Layla Cermamic Effect - Ipanema Girl 61 07

Layla Cermamic Effect - Ipanema Girl 61 09

 

13 reaktioner på ”Layla Ceramic Effect – Ipanema Girl #61 (United In Green)

  1. Oh ja vilket härligt lack! Har det faktiskt själv men har inte använt det än – måste nog göra det snart, så här års behövs såna där härliga skimriga glada saker! Motion är bra för motverka nedstämdhet och man vet idag att många depressiva tillstånd förbättras av fysisk aktivitet. Det luriga med depressioner är dock hur handlingsförlamad det kan göra en – man kan veta att ”jag borde gå ut och gå eller företa mig något men jag orkar inte och det känns ändå meningslöst.” En fruktansvärd sjukdom som drar vilja och energi från den som drabbas…

  2. Träning är verkligen en all-round medicin. Funkar på stress, dålig sömn, obalanserade matvanor, odefinierbar oro … när man känner sig rastlös och låg, eller oändligt trött, då ska man ut och springa (eller nå’t). Ofelbart, funkar alltid. Man ska inte tänka, man ska göra. 🙂

    Lacket, jättefint, piggt och glatt!

  3. Ping: Deltagare Grön Onsdag v 43 | Vacker & Underbar

  4. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

  5. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag v 43

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

