piCture pOlish – Mallard (United In Green)

Det här lacket är en skapelse av The PolishAholic och jag blev kär när jag såg swatches på det. Jag beställde det via Karin och Nailmail och det är extra kul att visa lack som är köpta via Nailmail när det är Karin som är värdinna för denna gröna veckan, United In Green.

Jag är helt fel person att prata om depressioner då jag mest bara har upplevt nedstämdhet på hösten. Inga allvarliga depressioner. Men om jag har känt mig låg så finns det något som alltid gör mig på gott humör. Någon jag är lite för dålig på är att hänga med vännerna ofta och speciellt på hösten. Det blir att jag grejar med mitt och sedan håller mig hemma. jag umgås så klart med sambo och katt men vännerna träffar jag ju inte lika ofta. Däremot när jag gör det så mår jag så bra. Jag känner mig lyckligt lottad med de vännerna som jag har. När jag har umgåtts med någon/några av mina vänner är jag alltid glad och sprudlande efteråt. Så, glöm inte att vara sociala med de som gör er glada. 🙂

Det här lacket blev faktiskt en besvikelse. Det är döläckert i flaskan med mörkmurrigt olivgrönt skimmer. Eller egentligen är det mörkgrönt med guldskimmer. Ja, det är nog en bättre beskrivning. I lacket finns även flakes som bl. a skiftar i grönt och orange. Det kunde ha blivit så bra…

Tyvärr syns knappt flakesen och de gör tyvärr att ytan blir ojämn. Lacket är lite för mörkt på nageln dessutom. Det ser bara trist ut. Nä, jag föll inte alls för det här. Bilderna ljuger förresten. Så fint är det inte i verkligheten.

Applicering: Väldigt tjock och svårmålad. Det syns säkert på bilderna. Det täcker med två lager och torkar normalsnabbt.

 

English:

The United In Green week continues and I have a disappointment to show you today, I bought Mallard because of beautiful swatches of this. It’s made by The PolishAholic and it looks gorgeous in the bottle. It dark green with shimmer in gold and it has flakes that shift from green to orange. On the nail it just looks too dark and the flakes drown in the base. That makes this looks bumpy.

It’s still Karin who is the host for this week and she has beautiful swatches on her blog. Don’t forget to visit her.

Application: Two thick coats. I don’t like applying this. It’s too thick and hard to manage. A bit slow dry time.

 

piCture pOlish - Mallard 05

piCture pOlish - Mallard 01

piCture pOlish - Mallard 04

piCture pOlish - Mallard 03

piCture pOlish - Mallard 02

 

10 reaktioner på ”piCture pOlish – Mallard (United In Green)

  1. Jag gillar verkligen Mallard och öskar mina bilder var så här bra av det.
    Alla dina gröna inlägg har varit jättefina. Jag är ledsen att mitt kommenterande är så sparsamt, jag har verkligen haft en kass höst, men jag tittar in hos dig varje dag och tycker du är fantastisk.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

