Nail Art Sunday Halloween (United In Green)

God eftermiddag! Idag kunde jag inte låta bli att vara med på Lelas Nail Art Sunday. Temat Halloween är ju rätt skoj. Eftersom jag även vill vara med på sista dagen i United In Green fick det bli grönt i denna skapelse. Karin har varit värdinna för United In Green och jag vill verkligen tacka henne för ett fint värdinneskap. Hon har visat upp många fina gröna lack i veckan.

Jag ska inte bli alltför långrandig här utan förklarar lite snabbt hur jag gjort dagens nail art. Jag har använt ett snorgrönt krämlack i botten, sedan svampat med ett skirt orange på tipparna. En av naglarna fick ett taffligt spindelnät (kolla in Lelas fina spindelnät) och en fick prickar. Sedan ville jag utnyttja några roliga stickers som jag har haft i en evighet. Så här kan det bli när man inte har den konstnärliga ådran. Ser bättre ut i verkligheten än på bilderna. Det är ju faktiskt roligt med nail art. Jag måste försöka vara med oftare. Övning ger ju trots allt färdighet och en dag kanske man kan få till det riktigt bra.

English:

I had to participate in Lelas Nail Art Sunday this time since the theme is Halloween. I took the opportunity to even participate in United In Green by wearing green in the nail art. Karin has done a great job hosting the United In Green week. She has shown many beautiful swatches of greens.

In my…nail art, don’t laugh. 🙂 Well, in my nail art I have used a yellow toned green creme. I sponged orange on the tips and tried to paint a spider web on one nail. I did some dots on one nail and used some stickers that have been laying around on two. This looks better in person.

 

Nail Art Sunday Halloween 2013 01

Nail Art Sunday Halloween 2013 02

Nail Art Sunday Halloween 2013 03

Nail Art Sunday Halloween 2013 04

Nail Art Sunday Halloween 2013 05

Nail Art Sunday Halloween 2013 06

 

12 reaktioner på ”Nail Art Sunday Halloween (United In Green)

  1. Efter din kommentar förväntade jag mig ett spindelnät som skulle se ut som en bilkrasch eller nåt… Snacka om att bli förvånade när jag kikade in här då! Det var väl inget som helst fel med ditt nät? Nu är du på tok för tuff mot dig själv, du kan visst!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

