Depend – 2084 Peacock Shades

Kollektion: Chameleon, Hösten 2013

2084 hade jag tänkt visa i lördags, som ett bidrag till United In Green men jag hann inte blogga då och nu är det måndag helt plötsligt. Det som är lite kul med det här lacket är att det inte bara är grönt. Det är blått och lila dessutom. Alltså kan jag vara med på Toves Blå Måndag. Jag hade tänkt att skippa temadagarna denna veckan för att beta av lite lack som har kommit i utskick. Inget av dessa lacken är blått, grönt eller holografiskt. Och för att kunna komma ifatt får jag skippa några temadagar. Faktum är att jag har saknat att lacka med lila, rött och andra färger som hamnar i skymundan när det är temadagar. Dock älskar jag ju både blått och grönt men vill ändå blanda lite mer.

Så där. Massa text igen. Att jag inte kan hålla mina inlägg mer kortfattade? Till dagens Blå Måndag-bidrag då. Duokromt som attan. När man tittar i en vinkel är det blått och lila och i en annan så är det härligt grönt och lila. Fantastiskt vackert och roligt att titta på. Hade jag inte haft helt galet många otestade lack hemma så hade jag köpt fler Chameleon-lack men nu ska jag vara hård.

Applicering: LIte tjockt men helt ok att måla med. Täcker med två lager och torkar lite segt om man råkat få lite för tjockt med lack på nageln.

 

English:

Chameleon Collection, Fall 2013

My thought was to show you this on saturday but I couldn’t find the time to blog that day. Since this is not only green but also blue and purple it fits perfect for Tove’s Blue Monday.

This is duochromic in blue, purple and green and very fun to look at. You can see the effect very well and I love it. If I didn’t had that many untrieds in my stash I would have bought many more bottles from this collection.

Application: Thick but ok formula. Covers in two coats but dries a bit slow if you have a thick coat on the nails.

 

Depend - 2084 Peacock Shades 10

Depend - 2084 Peacock Shades 11

Depend - 2084 Peacock Shades 12

Depend - 2084 Peacock Shades 02

Depend - 2084 Peacock Shades 09

Depend - 2084 Peacock Shades 08

Depend - 2084 Peacock Shades 07

Depend - 2084 Peacock Shades 05

Depend - 2084 Peacock Shades 04

Depend - 2084 Peacock Shades 03

 

19 reaktioner på ”Depend – 2084 Peacock Shades

    • När jag fotade såg det ut som att alla bilder blev för blå. Men när jag förde över bilder till datorn såg jag att det blev riktigt bra och att det gröna kom fram också. Då blir man glad. 🙂

  1. Detta är nog det finaste jag har sett hittills. Jag är verkligen imponerad över att Depend kunde göra en så vacker kollektion! Hoppas att detta finns kvar tills jag kommer hem till Sverige igen!

    • Jag är imponerad över fomrulan då jag många gånger upplever duokroma lack som svåra att måla med. China Glaze lyckades inte så bra med sin formula tycker jag, plus att de lacken inte var alls så duokroma som Depends..

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

