China Glaze – Glitter Goblin

Kollektion: Wicked Collection, Hösten 2012

För ett litet tag sedan beställde jag några lack från Head2Toe Beauty. Jag var sugen på några China Glaze ur årets Halloweenkollektion ochc ville även ha två lack från förra årets kollektion. Glitter Goblin släpptes förra året och jag har inte sett allt för många swatches på det. Men shit, vilken läckerbit som fått alldeles för lite uppmärksamhet.

Lacket består av orange glitter samt massor av prismatiskt glitter i en klar bas. Det krävs lite för att bygga upp detta men det är det värt. Dock borde jag har slängt på lite mer lack på långfingernageln. Det ser väl tunt ut där. Jag har matat på med Glitter Food och ett lager överlack. Då såg det fantastiskt ut. Det glittrar alldeles galet mycket och jag älskar allt med lacket. Förutom en grej då. Dagen efter hade det mått bra med ytterligare ett lager av Glitter Food och ett lager överlack. Det ser inte alls lika roligt ut om det inte har en jämn yta.

Applicering: Det är lätt att måla med men för att bygga upp det på tre lager behöver man rejält med lack på penseln. Jag tror att jag använde fyra lager här men ganska tunna. Torktiden är dock bra men det är hungrigt på överlack.

 

English:

Wicked Collection, Fall 2012

How can this beauty be a Halloween polish. It’s not ugly or scary at all. Just…gorgeous. Orange glitter and prismatic glitter in a clear base. So freakin’ cool. You need at least three four coats to build this up but it’s worth it.

It so fantastic and glittery but it’s a top coat eater and it’s hungry as hell. I put one coat of Glitter Food and one coat top coat and the day after I needed both Glitter Food and top coat for the second time. It needs to look shiny, otherwise it just looks gritty.

Application: Easy to apply, four coats and fast dry time.

 

China Glaze - Glitter Goblin 01

China Glaze - Glitter Goblin 04

China Glaze - Glitter Goblin 06

China Glaze - Glitter Goblin 08

China Glaze - Glitter Goblin 09

China Glaze - Glitter Goblin 10

China Glaze - Glitter Goblin 13

China Glaze - Glitter Goblin 17

 

9 reaktioner på ”China Glaze – Glitter Goblin

  1. Looks fantastic, but 3-4 coats of glitter sounds a bit much (and hard to get off). Would just one or maybe two coats over a complementary non glitter work with this one?
    Music for you: Ensiferum: Goblin’s Dance

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

