Darling Diva – Leprechaun’s Gold

Med en sån här skönhet att bjuda på känns det extra kul att delta i Karin’s Gröna Onsdag. Pinsamt nog så har jag ägt det här fantastiska lacket sedan i somras och inte ens funderat på att testa det förrän nu. Tur att jag inte väntade ännu längre. Det här är en grön glitterbomb med ganska finmalt glitter i grönt och lite blått. Det finns även glitter i guld som är lite större i storlek. Basen är klar men det är lätt att få  det opakt på tre lager. Här har jag det på egen hand helt utan annat lack i botten.

Ja, jädrar i min lilla låda vad det glittrar och gnistrar. Det ser ut som att det finns prismatiskt glitter i lacket men frågan är om man inte blir lurad.

Nu kollade jag en gång till och visst finns det något prismatiskt där. Köp. Jag rekommenderar ofta er att köpa lack till höger och vänster men det här är på riktigt ett måste. Dock är jag osäker på om det tillverkas fortfarande. Det är för tillfället tyvärr slut hos Edgy Polish och jag hittar det inte heller i etsy-shoppen.

Applicering: Väldigt tjock formula men kanske är det tack vare det det är lätt att bygga upp. Tre lager och normal torktid. Jag har använt ett rejält lager med Nail Food och ett rejält lager med överlack. Det är ett måste, för det torkar till en trist yta annars.

 

English:

It’s extra fun to be part of Karin’s Green Wednesday today ’cause I will show you an amazing green polish. I bought this in the beginning of this summer and now is the first time I try it. I feel so stupid that I have waited so long for this one. It’s incredibly beautiful. The polish consists of green, gold and blue glitter and also some prismatic shimmer. It sparkes like crazy.

Application: Thick formula but easy to build up in three coats. The dry time is normal but it dries dull so a lot of top coat is needed for that shiny look. I’ve used Nail Food and top coat.

 

Darling Diva - Leprechaun's Gold 03

Darling Diva - Leprechaun's Gold 04

Darling Diva - Leprechaun's Gold 06

Darling Diva - Leprechaun's Gold 08

Darling Diva - Leprechaun's Gold 09

Darling Diva - Leprechaun's Gold 10

Darling Diva - Leprechaun's Gold 11

Darling Diva - Leprechaun's Gold 13

 

17 reaktioner på ”Darling Diva – Leprechaun’s Gold

  1. Ojojoj va vackert det är!!
    Blir verkligen sugen på att lacka med detta igen men kanske inte just idag till jobbet….liiite för mkt tror jag nog, ska se om jag har någon annan mildare gröning o testa istället 🙂

  2. Sett detta på så många ställen och alla gånger sagt till mig: Angelica köp! Men nej, jag har fortfarande inte kommit mig för att göra det och nu säger du att det inte verkar gå att få tag längre. Är man dum får man stå i skamvrån, så enkelt är det med det:(

  3. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

