IsaDora – Purple Reign

Kollektion: Color Chock, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

Det här lacket hade jag som bas i söndagens nail art. Ett mörkt och vampigt plommonlila krämlack. Helt ok men inte riktigt min kopp te. Jag vill ha skimmer i mina vampiga lack. Jag upplever ofta att mörka krämisar blir tråkiga fort. Lite matta och dassiga. Färgen är annars trevlig.

Eller, nu kände jag mig väldigt orättvis. Om jag tänker efter så är det rätt schysst ändå. 🙂

Applicering: Detta upplevde jag som ganska rinnigt. Jag fick städa vid nagelbanden där det hade pölat sig på många naglar. Torktiden är normal och det täcker med två lager.

 

English:

Color Chock, Fall 2013
Sent for review

I wore this as base in the nail art I showed you on sunday. A dark and vampy plum creme. Ok but not really my cup of tea. If I wear vampy polishes I want them to have shimmer. The color is very nice, though. I often experience dark cremes to be matte and dull the day after, that’s why I’m not in love with these kind of polishes.

Or…maybe I like this anyway. I think I was a bit too harsh to begin with.

Application: Runny formula and I had to do a clean up afterwards. Two coats and normal dry time.

 

IsaDora - Purple Reign 04

IsaDora - Purple Reign 05

IsaDora - Purple Reign 06

IsaDora - Purple Reign 07

IsaDora - Purple Reign 01

IsaDora - Purple Reign 02

 

7 reaktioner på ”IsaDora – Purple Reign

  1. Tycker det ser riktigt tjusigt ut.
    Jag är med dig på hur du tänker kring mörka krämlack, jag kan uppleva samma sak. Men jag har mer och mer börjat uppskatta dem, ska faktiskt sätta mig och lacka med ett om bara en liten stund:)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

