Golden Rose Selective – Royal Blue

Ni vet, ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag hann inte blogga förrän igår kväll och då skulle så klart WordPress krångla. Eller om det var min dator som surade? Jag kunde inte ladda upp bilder så jag fick skippa bloggandet igår. När jag skulle lacka naglarna blev resultatet inte som jag ville och bilderna ännu sämre. Men, jag vill ändå blogga om denna helt underbara blå skapelsen. Får testa att lacka om med detta med en annan pensel vid ett senare tillfälle.

Mamma och pappa köpte detta till på på Kreta och jag visste direkt när jag såg flaskan att jag skulle gilla lacket. Royal Blue är ett perfekt namn för det är precis vad det är. Skimrigt, kungsblått och alldeles lysande. Visst, inte helt unikt men jag älskar färgen så det gör inget.

Och vet ni vad. Jag hinner ju faktiskt vara med på Tove’s Blå Måndag. Passa på att kika in hos henne för mer blått. 🙂

Applicering: Formulan i sig är mycket bra men penseln, blä. Vilken mopp. Tack vare penseln kunde jag inte applicera lacket snyggt och till råga på allt hamnade en dammpartikel på en nagel och det syns klart och tydligt på bilderna. Jag har två lager på bilderna och det torkar snabbt i alla fall.

 

English:

I didn’t want to show you this crappy pictures but I do it anyway. The polish is so gorgeous but the brush made this look not that perfect. Royal Blue is a perfect description and the shimmer just glows. Very, very beautiful. It’s a gift from my parents. They bought it on Kreta and I’m very happy about that.

Oh, and it’s Tove’s Blue Monday today so I’m of course participating.

Application: The formula is good but the brush is not. That made the application a bit hard and it looks chabby in the pictures. On top of that I got dirt on one nail and that is sadly visible in the pictures. Two coats and good dry time.

 

Golden Rose Selective - Royal Blue 02

Golden Rose Selective - Royal Blue 03

Golden Rose Selective - Royal Blue 04

Golden Rose Selective - Royal Blue 05

Golden Rose Selective - Royal Blue 06

 

7 reaktioner på ”Golden Rose Selective – Royal Blue

  1. Ser ju jättesnyggt ut..ibland så är det bara såna dagar då damm faller i lacket, man stöter i och geggar och sen hade du en mopp till borste. Tur att det inte är så jämt iaf.

  2. Ping: Top 10 Most Beautiful Blue Nail Polishes – EverNails Inspiration

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

