IsaDora – Glowing Beetle

Kollektion: Holographic Nails, Hösten/Vintern 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jag hade egentligen tänkt visa ett annat lack denna Gröna Onsdag men igår när jag kom hem låg det tre glitterbomber i brevlådan. Ett av lacken var grönt. Hallå eller. Jag kunde inte motstå. Dessutom hade IsaDora skickat med en nyhet i utskicket. Ett lack som används som baslack men som gör det lätt att ta bort till exempel glitterlack. Peel Off Base heter produkten. Det ska bara vara att lossa på lacket när man vill byta. Jag har därför även testat det. Är väldigt spänd på resultat när jag tar bort det ikväll.

Som sagt, Karins Gröna Onsdag. Älskar Bloglovin’-flödet på onsdagarna då man får se så många fina gröna lack. Besök Karin för mer gröna finingar. Karin visar även fina mejker så missa inte det heller.

Glowing Beetle är galet glittrigt. Alltså verkligen galet glittrigt. Så himla roligt att titta på. Det är massa olika former på glittren och några är fyrkantiga. Kul att IsaDora gör lack med fyrkantigt glitter. Dessa är prismatiska och det finns även mindre glitter som är prismatiska. Resten är juvelgrönt. Men vi snackar ingen holografisk effekt här. Prismatiskt är vad det är.

Applicering: IsaDora rekommenderar två lager av glitterlacken men det räcker inte alls. Jag har tre men då kan man fortfarande se nageln på nära håll. På långt håll ser det bra ut. Det är lätt att måla med men det blir ganska tjockt på nageln. Dock inget som stör mig. Det verkar inte vara hungriga glitterlack så jag nöjde mig med ett lager överlack. Torktiden är snabb.

 

English:

Holographic Nails, Fall/Winter 2013
Sent for review

News from IsaDora. Three glitter polishes was sent to me and I couldn’t resist trying the green one immediately. What a crazy glitter party. Just crazy. The glitter are in different sizez and consists of both prismatic and green glitter. Some are square which I think look extra fun.

It is Karin’s Green Wednesday so this fits perfect today. Visit Karin for more greens. 🙂

Application: Underneath I have another new product from IsaDora, Peel Off Base. This will make the removal easier. I hope so. Three coats and one coat of top coat. Dries fast.

 

IsaDora - Glowing Beetle 01

IsaDora - Glowing Beetle 03

IsaDora - Glowing Beetle 04

IsaDora - Glowing Beetle 05

IsaDora - Glowing Beetle 07

IsaDora - Glowing Beetle 08

IsaDora - Glowing Beetle 09

IsaDora - Glowing Beetle 10

IsaDora - Glowing Beetle 11

 

 

15 reaktioner på ”IsaDora – Glowing Beetle

    • Håller med dig. Men eftersom IsaDora menade på att det räcker med två lager körde jag på lacket för sig själv. Nä, så täckande är det inte. 🙂 Men fint.

  1. Håller med om att det känns lite fel att kalla det holografiskt när det är glitter som är prismatiskt men men. Kan tänka mig att detta är superfint på en svart bas, gillade det inte såhär konstigt nog, brukar gilla glitterbomber annars.

  2. Ser betydligt snyggare ut det blåa som Skimmerskuggan visade (ingen skugga över henne dock) men jag är fortfarande inte övertygad.
    Spännande att se om deras peel-off funkar som utlovat.

  3. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag v 47

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

