OPI – The Living Daylights

Kollektion: Skyfall Collection, Vintern/Julen 2012

Jag köpte på mig en hel del lack från förra årets julkollektion och jag har många lack kvar att testa från den högen. Just The Living Daylights har jag låtit stå då jag inte vetat vad jag ska ha som bas. Är nog inte helt förtjust i glittret om jag ska vara ärlig och vad jag än tänkte som basfärg så kändes det inte rätt.

Till slut testade jag detta i veckan över Depend 378, det gråbruna krämlacket. Helt ok, men jag var ändå inte nöjd. Jag tyckte det så lite rörigt ut på något sätt. Jag tror jag ska göra som Viola på Killer Colours gjorde med glittret. Snyggt.

Lacket består av mediumstora hexor i silver, koppar och tealblå. Över rätt bas så kommer detta att bli skitsnyggt.

Applicering: Jag tyckte det var svårt att få till glittret på nageln. Det blev många glitter på en nagel och färre på en annan annars inga konstigheter. Jag har ett lager på bilderna men det blev en del duttande.

Nu ska jag börja pynta. Fram med stjärnor och stakar och massa adventsmys. 🙂 Äntligen.

Just det. Så ska jag sörja över min pekfingernagel som blev attackerad av Globalkniven igår när jag lagade kycklinggratäng i godan ro. 😦 Bara att klippa ner…

 

English:

Skyfall Collection, Holiday 2012

I bought a bunch of bottles from this collection but still have a few left to try. I had problems deciding which polish I should use as base and it ended up with Depend 378. Looks ok, but I was still not satisfied. I think I will use a light base next time. Look what Viola at Killer Colours did. Nice.

There are hexagonals in silver, copper and teal in a clear base.

Application: Hard to get the same amount of glitters on every nails. Otherwise, nothing to complain about.

 

OPI - The Living Daylights 02

OPI - The Living Daylights 03

OPI - The Living Daylights 04

OPI - The Living Daylights 05

OPI - The Living Daylights 06

OPI - The Living Daylights 07

OPI - The Living Daylights 08

 

8 reaktioner på ”OPI – The Living Daylights

  1. Jag håller med dej om att Violas var snyggare, lite lugnare.
    Sen kan jag känna med dej, dunkade i min pekfingernagel i bildörr, bara o klippa, hatart.
    Snyggt med snö:)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

