Depend – 228

Kollektion: Vårkollektionen 2011

I fredags lagade jag mat och hackade lite lök. Duttade till vänstra pekfingernageln med Globalkniven ganska långt ner och trodde inte att någon olycka var framme. Jag tog en närmare titt för att vara på den säkra sidan och upptäckte då att nageln fått sig en rejäl törn. Buhuu, snyft snörvel. Bara till att kapa naglarna igen då. De där vassa knivarna är inte att leka med. :/ Mådde nästan lite dåligt över detta men nu när de är kapade så känns det faktiskt skönt. De var ändå på upphällningen och hade inte klarat många dagar till.

Jag passar då på att lacka med en gammal stofil. Vill ju inte slösa vilket lack som helst på mina stumpar. Jag har inte lackat med detta tidigare men jag har tydligen haft lacket ett tag då det kom redan 2011.

Det passar utmärkt till Tove’s Blå Måndag med sin himmelsblå färg. I lacket finns även silverskimmer. Ett fint lack, helt enkelt.

Applicering: Tjockt men lättlackat. Två lager täcker och torktiden är bra.

 

English:

Spring Collection, 2011

On friday evening when I was making us dinner I managed to ruin one of my nails with a sharp knife. 😦 That felt so bad. But, now, when I have cut my nails down it feels good. They were in a bad shape anyway.

That’s why I picked an old polish to paint my shorties with. This one came 2011 so I guess I have had it for a long time. It is a nice polish, I must say. Sky blue shade with silver shimmer. I think I like this.

It’s also perfect for Tove’s Blue Monday. 🙂

Application: Two thick coats but very easy application. Good dry time.

 

Depend - 228 01

Depend - 228 02

Depend - 228 03

Depend - 228 04

Depend - 228 05

Depend - 228 06

 

10 reaktioner på ”Depend – 228

  1. Varje gång jag läser om någons nagelolyckor som leder till nerfilning förväntar jag mig alltid att se riktigt korta naglar och jag blir alltid lika förvånad. I de flesta fall kan jag knappt se någon skillnad i längd och ofta ser naglarna bara snyggare ut än vanligt 🙂
    Håller helt med om att det var ett fint lack!

  2. Jag tänker inte ljuga – jag tycker de ser ut precis som innan, möjligtvis lite annan form på pekfingernageln. Kan vara för att mina egna är så korta, men de växer på. 🙂

  3. Vad trist. Jag hackade mig i långfingernageln på diagonalen för en månad sedan. Kommer inte växa bort till jul, om vi säger så. Mycket besvärligt med knivar…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

