Precision – Twinkle Toes

Igår var jag på julbord med jobbet. Vi var på Åhaga i Borås och det var väldigt lyckat. Kul sällskap och god mat. Idag är jag inte direkt bakis men ganska trött. Blir inte mycket gjort idag förutom att jag strax ska sätta mig och lacka naglarna.

Jag bar Twinkle Toes igår och det är nog det perfekta julpartylacket. Sminkan har tipsat om det några gånger på sin blogg då det är väldigt likt China Glaze Ruby Pumps men har bättre egenskaper. Till exempel torktiden. Ruby Pumps torkar ju aldrig, känns det som.

Det här har en mörkröd jellybas och är fullproppat med rött glitter. Otroligt snyggt. Kanske det snyggaste man kan bära på sina klor. Den här flaskan har jag haft ett tag. Jag beställde den via eBay och när den kom hade den läckt och det var nagellacksgegga runt korken och i korken. Den hade satt sig rejält så min sambo fick gå ut till garaget och öppna flaskan med en polygrip. 🙂

Applicering: Tre lager har jag för mig att det blev och det var lättmålat. Torktiden var normal.

 

English:

Yesterday, me and my colleagues were out eating ”julbord”, Christmas food? I don’t know the word for that in english but I guess you know what I mean. We had really fun and today I feel rather tired. No hangover though.

I wore Twinkle Toes to the party and that must be the best Christmas mani ever. I think this is pretty similar to China Glaze Ruby Pumps but Twinkle Toes has better qualities. Sminkan is the one who made my buy this. Thank you, for that. 🙂

Dark red jelly base filled with glitter in red. Just gorgeous.

Application: Three coats and good formula. The dry time is good as well.

 

Precision - Twinkle Toes 01

Precision - Twinkle Toes 03

Precision - Twinkle Toes 05

Precision - Twinkle Toes 02

Precision - Twinkle Toes 04

Precision - Twinkle Toes 06

 

10 reaktioner på ”Precision – Twinkle Toes

  1. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

