OPI – Ski Slope Sweetie

Kollektion: Mariah Carey Holiday Collection, Julen 2013
Utskickat i recensionssyfte

Bäst att skynda på med jullacken här. Det är ju redan Lucia imorgon och jag har ganska många lack från julkollektionen kvar att testa. Ski Slope Sweetie är ett skirt, otroligt skimrande lack. Skimret går i guld och det är riktigt vackert. Jag ville testa detta över ett vitt jellylack så kag grundade med OPI Don’t Touch My Tutu. Sedan la jag två lager av Ski Slope Sweetie över. Så fint. Älskar verkligen guldskimret och det är ibland skönt att variera med ett luftigt och ljust lack.

Applicering: Två lager här. På egen hand krävs det nog fyra lager. Torktiden blev lång tack var tre lager av DTMT och två lager av Ski Slope Sweetie.

 

English:

Mariah Carey Holiday Collection, Julen 2013
Sent for review

I have to hurry with the Christmas polishes. I have a lot left to try and here’s Ski Slope Sweetie. I put two coats over OPI Don’t Touch My Tutu and I think that looks really good. Golden shimmer in a sheer white base. I think it looks light and fluffy.

Application: Easy application. I think you need four coats on it’s own. Here’s two coats over three coats Don’t Touch My Tutu. That’s why the dry time was a bit long, I think.

 

OPI - Sky Slope Sweetie 03

OPI - Sky Slope Sweetie 04

OPI - Sky Slope Sweetie 05

OPI - Sky Slope Sweetie 06

OPI - Sky Slope Sweetie 07

OPI - Sky Slope Sweetie 08

OPI - Sky Slope Sweetie 10

 

 

10 reaktioner på ”OPI – Ski Slope Sweetie

  1. Väldigt vackra naglar förresten! Hatar dig lite i hemlighet över det och fantiserar om att de är jättemissfärgade under lacket 🙂

  2. Det är ganska likt White Cap från China Glaze misstänker jag. Har inte orkat prova det här då jag fruktade vitt skimmer. Guldskimmer är mycket bättre! Fina bilder!

  3. Tyckte detta var jättefint när jag såg det på bloggen idag, så fatta lyckan när jag såg det här på extrapris! Superfint irl med, och torktiden överraskade väldigt positivt! Torrt på en minut. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

