Zoya – Blaze

Kollektion: Ornate Collection, Julen 2012

Jag kommer att få några Zoya i julklapp av min kära bror som jag noga har valt ut på eBay. De kanske inte hinner komma innan jul men de kommer ganska snart och stressen över att jag inte ens testat färdigt förra årets julklapp ramlar över mig. Eller stress är det väl inte. Jag kände nog att jag inte vill låta de vackra lacken från förra året stå otestade längre.

Blaze åkte fram och jag föll som en fura till en början. Vacker mörk rödlila med massa holografiskt skimmer. Inte sådär regnbågigt men det ger lyster och djup till lacket. Jag tror nog att andra har varit med på Kerstin’s holofredag med det här lacket tidigare så jag hoppas att hon godkänner detta. Fast jag tycker egentligen inte att det platsar, om jag ska vara ärlig.

Jag var inte lika kär dagen efter då det kändes lite dassigt. Det hade säkert hjälpt med att fräscha till det med ytterligare ett lager topplack.

Applicering: Tre lager som var enkla att applicera. Torktiden var normal.

 

English:

Ornate Collection, Holiday 2012

My brother will give me some Zoya in Christmas present and I haven’t tried all colors from last year’s gift. I just had to try Blaze, I couldn’t wait any longer for that beauty.

I don’t know if Kerstin thinks this is ok for holo friday. I hope so. 🙂

Blaze is dark purple toned red with lots of holo shimmer. There are no typical rainbows but a beautiful shimmer that gives depths and lustre to the polish. I fell in love with it at first.

Then, the day after I thought that it looked a bit chabby. I guess one more coat of top coat would do it.

Application: Three coats and easy application. The dry time is normal.

 

Zoya - Blaze 01

Zoya - Blaze 02

Zoya - Blaze 03

Zoya - Blaze 04

Zoya - Blaze 05

 

8 reaktioner på ”Zoya – Blaze

  1. Blaze är ju så fantastiskt fint! Vad har du för överlack? Min erfarenhet är att Poshé blir matt och repigt efter en dag men SV och ChG FF håller glansen bättre.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

