OPI – I Snow You Love Me

Kollektion: Mariah Carey Holiday Collection, Julen 2013
Utskickat i recensionssyfte

Idag tänkte jag vara med i Lela’s Nail Art Sunday. Jag har hört mycket om hur meckigt det kan vara att få till I Snow You Love Me. Intressanta, stora runda prismatiska glitter i en tjock klar bas. Jag duttade ut en hög med lack på ett papper och plockade upp glittercirklarna en och en med en dotting tool. Ingen enkel match. Det krävdes en del tålamod då det var svårt att plocka upp bitarna men det gick.

Jag valde OPI Haven’t The Foggiest som bas. Sedan började det bra. Jag duttade ut en rak linje med glitter på ringfingernageln och jag kände mig riktigt nöjd. Här borde jag ha stannat alternativt gjort likadant på alla naglar. Men nej då, istället duttade jag ut två glitter per nagel och vips så var jag inte riktigt lika nöjd. Dock tror jag att jag har julaftonsmanikyren klar för mig. Ett rött lack i botten och så alla naglar så som jag gjorde ringfingernageln.

Jaja, ni förstår nog min tanke här. 🙂 Älskar hur glittret ter sig och ser ut som små kristaller på naglarna. Det här kommer jag att använda igen.

Applicering: Eh, som sagt. Jag målade inte på detta som vanligt utan duttade ut varje glitter för sig. Förmodligen är det att föredra.

 

English:

Mariah Carey Holiday Collection, Holiday 2013
Sent for review

It’s Lela’s Nail Art Sunday and I wanted to take part of that day today. I have put glitter from I Snow You Love Me over OPI Haven’t The Foggiest. It fits perfect over that base. I didn’t use the glitter as usual. I put some of the glitter on a piece of paper and picked the glitter up one and one with a dotting tool. Not the easiest thing I have done. But I wanted a line of glitter on one nail.

I should have stopped there or done all nails the same. No, I put two glitter on the other nails and I wasn’t that satisfied with that. Well, now I know how I will do this the next time.

I love the glitter. I think this could look fab over a deep red. Maybe something to wear at Christmas.

 

OPI - I Snow You Love Me 06

OPI - I Snow You Love Me 04

OPI - I Snow You Love Me 03

OPI - I Snow You Love Me 02

OPI - I Snow You Love Me 01

OPI - I Snow You Love Me 05

 

4 reaktioner på ”OPI – I Snow You Love Me

  1. Sett en del liknande manikyrer med detta lacket, lika fina allihopa. Det som gör mig lite ledsen är att de blandat ihop ett lack av det, hade varit bättre om de sålt glittret löst på burk istället. Glittret är verkligen en höjdare och med röd botten tror jag det kommer att träffa mitt i prick.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

