Yves Rocher – Rose Pailleté

Så slö man blir när man har julledigt. Det var nätt och jämnt att vi tog oss till gymmet idag. Igår blev det inget med det. Imorgon ska jag dock jobba men det är ok. Det är ju bara en dag och sen är det helg igen. 🙂

Min mamma handlar emellanåt på Yves Rocher och senast så kunde hon inte låta bli att köpa ett lack till mig. Det var nog ett tillfälligt lack för det verkar inte finnas kvar längre. Jag tror att det släpptes lagom till jul.

Det är en pytteliten flaska och innehållet är rosa jelly med en himla massa glitter. Det här påminner om China Glaze Mrs. Claus men det är en mindre storlek på glittret i detta. Det är även samma nyans på lacket. Jag tyckte om det här mer än jag trodde. Ett typiskt lack som blev vackrare när det väl hamnade på naglarna.

Applicering: Trots att korken var liten att hålla i gick det bra att lacka med. Både pensel och formula var över förväntan och torktiden var normal. Det är skirt så jag har tre lager på bilderna, kanske till och med fyra på vissa naglar.

 

English:

My mom ordered this from Yves Rocher and I don’t think this is available any longer. She gave it to me and I’m glad for this gift. It’s a beautiful pink glitter. The base is pink jelly and the glitter are in silver but turns pink in the base.

This reminds me of China Glaze Mrs. Claus a bit but the glitters are smaller in this one. The shade seems to be the same.

Application: Good formula and easy to paint with despite the small cap. Three coats and normal dry time.

 

Yves Rocher - Rose Pailleté 01

Yves Rocher - Rose Pailleté 03

Yves Rocher - Rose Pailleté 04

Yves Rocher - Rose Pailleté 06

Yves Rocher - Rose Pailleté 07

Yves Rocher - Rose Pailleté 08

Yves Rocher - Rose Pailleté 10

 

8 reaktioner på ”Yves Rocher – Rose Pailleté

  1. Inte så illa! Jag brukar också handla på Y.R. då och då, vissa grejer är otroligt prisvärda, särskilt om man passar på när det är rabattkoder, har t.ex. fyndat deras parfymer som ofta håller väldigt hög klass.

  2. Kan det vara marknadens minsta flaska tros?;) Söt var den i alla fall.
    Och jag håller med dig, man blir förslappad när man är ledig. Detta är nog tredje eller fjärde dagen som vi hela familjen luffsar omkring i pyjamas hela dagen. Otroligt skönt men väldigt slappt.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

