Blue Feather Nail Art

Utskickat i recensionssyfte

Årets sista Nail Art Sunday och jag är med. Lela visar ett vackert blommönster på sina naglar, in och kika, vettja.

Idag testade jag vattendekaler för första gången. Roligt och ganska enkelt. Något som passar mig alltså. Dekalerna kan man köpa hos Born Pretty Store och med koden till vänster får man 10% rabatt. De har massvis med olika motiv.

Jag valde att testa blå fjädrar med lite guldstänk i. Tänkte att dessa skulle göra sig perfekt över OPI Goldeneye. Visst passar de över lacket men tyvärr försvinner lite av effekten tack vare att Goldeneye är väldigt gnistrigt och tar över. Jag borde ha valt ett mer diskret lack under för att fjädrarna skulle synas mer. Jaja, alltid lär man sig något. 🙂

Lätt som en plätt var det i alla fall. Klipp ut de dekaler du vill använda. Lägg i en liten skål med vatten. Ta upp och dekalen släpper från pappret. Placera på nageln där du vill ha den. Låt torka och lägg på ett lager överlack. Klart!

 

English:

Sent for review from Born Pretty Store

It’s the last Nail Art Sunday this year and I have something to show you on this day. I have tried water decals. Also Lela is showing nail art with water decals. Gorgeous. You have to check that out.

I chose to use OPI GoldenEye as a base and then put blue feathers with gold in it on top. The base is so strong and takes over the nail art. It looks rather cool but the feathers somehow disappears on the base that glitters like crazy. Next time I will use a more discreet base to the decals.

It’s so fun and easy to use. Just cut out the decals you want to use and put in a little bowl of water. Take up the decals and remove it from the paper and then put the decal on you nail and place it where you want it to be. Let dry for a while and then put a top coat to seal. Done!

 

Blue Feather Nail Art 05

Blue Feather Nail Art 06

Blue Feather Nail Art 07

Blue Feather Nail Art 08

Blue Feather Nail Art 02

Blue Feather Nail Art 03

Blue Feather Nail Art 04

 

6 reaktioner på ”Blue Feather Nail Art

  1. Förstår din tanke på att det skulle varit snyggt ovanpå Goldenye vilket det i och för sig är men det tar lite udden av dekalen. Blir sugen på att se mer detaljer än vad som kommer fram här.

    Visst är dekaler kul att leka med:) Funderar faktiskt på helnagel dekaler för nyår. Har för mig att jag har ett passande motiv kvar i mina gömmor.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

