Årskrönika 2013

God fortsättning och Gott Nytt År på er! Hoppas ni hade en fin nyårsafton. Vi hade jättetrevligt men igår låg jag helt slutkörd på soffan och tittade på tv och film hela dagen. Japp, jag kan knappt titta åt alkoholhaltiga drycker utan att bli dålig dagen efter. Jag dricker väldigt sällan numera men de få gånger jag gör det så blir jag nästan alltid dålig. Nä, nu blir det ingen alkohol på länge. Det förstör ju bara ändå. Nu till något roligare. En tillbakablick på året som gått hos Pamsan. Jag är ledsen, jag kan inte hålla mig till 20 lack utan det blir ett himla scrollande för er nu med massvis av lack som jag gått och kärat ner mig i under året. Jag hade kunnat lägga till dubbelt så många men har försökt att skala av det lite.

2013 måste ha varit sandlackets år. Den trenden är jag fortfarande förtjust i och hoppas på mer skojiga sandlack under 2014. China Glaze har däremot gjort mig lite besviken under året. Det har inte släppts så många spännande lack från märket som alltid har varit favvomärket nummer ett tidigare. Indielacken har fullständigt tagit över. Dock äger jag inte så många än men jag tror det kommer att bli ändring på det under detta året. 🙂

Har jag något nyårslöfte då? Ja, det har jag. Jag ska blir bättre på att använda äldre lack, som jag redan har testat. De behöver dammas av ibland. Hade faktiskt China Glaze Ruby Pumps förra veckan och senast jag visade det lacket var 2009.

Förra året blev det aldrig av att jag gjorde någon krönika. Synd och jag vet att det var några som önskade det. Men i år minsann, har jag tagit mig i kragen. Jag listar mina favoriter som jag har visat på bloggen under året som gått. Det kan vara lack som släppts tidigare år men som jag helt enkelt testat under detta året. Jag listar mina favoriter för varje månad. Dåså, då kör vi. Varning!! Många bilder blir det.

 

English:

Happy New Year everybody! Yesterday my thought was to post this but since I had huge hang over all day I just didn’t manage to do that. No, I wasn’t that drunk. I just get hang overs as soon as I look at a drink or two. :S

This year I have a list of my favorites. There’s a lot of polishes and I have more favorites but I couldn’t do such a long list. Here are some of my favorites that I have showed you during 2013. Warning! Picture heavy.

 

Januari

China Glaze - Lorelei's Tiara 03China Glaze – Lorelei’s Tiara

NYX - Enchanted Forest 09NYX Advanced Salon Formula – Enchanted Forest

Glitter Gal - Last Light Brilliant 04Glitter Gal – Last Light Brilliant

NYX - Las Vegas 08NYX – Las Vegas

Ozotic - 502 07Ozotic – 502

H&M - Lady Luck 01H&M – Lady Luck

OPI - Get Your Number 01OPI – Get Your Number

Februari

Jade - Hypnose 07Jade – Hypnose

Orly - Royal Navy 01Orly – Royal Navy

Color Club - Kismet 14Color Club – Kismet

OPI - Absolutely Alice 02OPI – Absolutely Alice

OPI - Can't Let Go 03OPI – Can’t Let Go

Mars

Jade - Mystic Gold 02Jade – Mystic Gold

Butter London - Swinger 07Butter London – Swinger

Milani - HI-Tech 01Milani – Hi-Tech

Pretty Serious - Viscous Vampire 03Pretty Serious – Viscous Vampire

April

piCture pOlish - Kryptonite 10Picture Polish – Kryptonite

Joss - Alternate Dimension 03Joss – Alternate Dimension

Layla - Coffee Love 01Layla – Coffee Love

Lynnderella - Beleaf Is Magic 01Lynnderella – Beleaf Is Magic

Orly - Elation Generation 01Orly – Elation Generation

A-England - Dragon 01A-England – Dragon

Maj

L.A. Girl Metal - Antique Gold 01L.A. Girl – Antique Gold

Sally Hansen Lustre Shine - Lava 03Sally Hansen Lustre Shine – Lava

Deborah Lippmann - Ray Of Light 02Deborah Lippmann – Ray Of Light

OPI - Solitaire 07OPI – Solitaire

Jade - Magia 02Jade – Magia

H&M - Something Blue 04H&M – Something Blue

IsaDora - Diamond Crush 01IsaDora – Diamond Crush

Juni

China Glaze - Running In Circles 01China Glaze – Running In Circles

Zoya - Liberty 04Zoya – Liberty

IsaDora - Ocean Crush 07IsaDora – Ocean Crush

Jade - Vermelho Surreal 01Jade – Vermelho Surreal

Juli

Perfect Sand Lacquer - 71 04Perfect Sand Lacquer – 60

Contrary Polish - Anna Maria 01Contrary Polish – Anna Maria

FNUG - Psychedelic 10FNUG – Psycedelic

IsaDora - Coral Crush 08IsaDora – Coral Crush

Liquid Sky Lacquer - Faerie Wisdom 01Liquid Sky Lacquer – Faerie Wisdom

Golden Rose - 111 02Golden Rose – 111

Perfect Nail Polish - S28 08Perfect – S28

Augusti

China Glaze - Take A Trek 03China Glaze – Take A Trek

Max Factor - Fantasy Fire 04Max Factor – Fantasy Fire

Zoya - Solange 04Zoya – Solange

IsaDora - Coral Reef 01IsaDora – Coral Reef

CrowsToes - Bunny Slope 01CrowsToes – Bunny Slope

September

KIKO - Spring Green 06KIKO Sugar Mat – 643 Spring Green

Hits - Artsy 05HITS – Artsy

Deborah Milano - Sunset Highlights (73) 01Deborah Milano – 73 Sunset Highlights

Pretty Serious - Something Strange 01Pretty Serious – Something Strange

OPI - Underneath The Mistletoe 03OPI – Underneath The Mistletoe

Oktober

piCture pOlish - Peacock 04piCture pOlish – Peacock

China Glaze - When Stars Collide 03China Glaze – When Stars Collide

China Glaze - This One's For You 01China Glaze – This One’s For You

Layla Cermamic Effect - Ipanema Girl 61 03Layla Ceramic Effect – Ipanema Girl

Cirque - Lonesome George 01Cirque – Lonesome George

Depend - 2084 Peacock Shades 07Depend – 2084

OPI - Alcatraz...Rocks 04OPI – Alcatraz…Rocks

November

Jade - Uau! 01Jade – Uau!

OPI - Kiss Me At Midnight 02OPI – Kiss Me At Midnight

A-England - Sleeping Palace 01A-England – Sleeping Palace

Darling Diva - Leprechaun's Gold 03Darling Diva – Leprechaun’s Gold

December

Perfect Sand Lacquer - 52 01Perfect Sand Lacquer – 52

Precision - Twinkle Toes 01Precision – Twinkle Toes

Darling Diva - What You Do For Money 02Darling Diva – What You Do For Money Honey

Pheeeew! 🙂

15 reaktioner på ”Årskrönika 2013

  1. Vad smart att ta månad för månad. Det ska jag försöka komma på till nästa gång det är dags!
    Jösses vad mycket snygga lack. Det blir att öppna upp sin egen önskelista och fylla på. Jag gillar ditt nyårslöfte. Ett som jag också ska försöka hålla.

  2. Tack för årskrönikan och bilder och namn på lacken!! Jag har kärat ner mig i några också och detta år ska jag göra min första beställning på Norway Nails tack vare dig! 😉
    Ser fram emot att läsa din blogg inför detta år också, tack för all inspiration!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

