NailNation 3000 – Glow Worm

Utskickat i recensionssyfte

När det är ledigt hit och dit tappar jag lätt koll på vilken dag det är. Jag fick fundera en liten stund innan jag kom på att det är årets första holofredag. Den vill man vara med på. Jag jobbade i och för sig igår och även idag men det är lätt att tappa uppfattningen när det känns som tisdag. I vanlig ordning är det Skimmerskuggan som håller i holofredagarna så kika in hos henne under dagen om ni vill se fler regnbågar.

Glow Worm är ett lysande neongrönt lack med holoskimmer. Jag hoppades lite mer på regnbågarna här men de är ganska försiktiga. Däremot är det en jäkla härlig lyster i lacket. Lite gultonat i det gröna och man ser att det gnistrar i lacket. Det här vill jag se i sol en dag. Solen verkar ha gömt sig ordentligt nu för tiden. :/

I lacket finns det några mörkare partiklar. Vet inte om det är meningen men de lägger sig lite sporadiskt här och där och gör att det ser ut som luftbubblor. Mindre snyggt.

Det är unikt i min samling och finns att köpa på Norway Nails. Använder ni koden PAMSAN10 ger det 10% rabatt. Just nu är det rea på en del av lacken och det var så nära att jag beställde några flaskor idag men jag stannade vid varukorgen och tog mitt förnuft till fånga. Borde verkligen inte köpa mer lack just nu.

Applicering: Tre lager och lättapplicerat. Inget Aqua Base behövs här och det torkar snabbt. Det torkar till en matt och småtråkig finish så överlack är att föredra.

 

English:

Sent for review

The first holo friday of this year and I participate with a glowy green. This one looks neon and has holographic shimmer. Not crazy rainbows but it gives it a beautiful glow and lustre. Skimmerskuggan is still the perfect host of holo fridays so check her blog out for more holos this friday.

Application: Three coats and easy application. Good dry time as well. Dries matte so top coat is recommended.

 

NailNation 3000 - Glow Worm 06

NailNation 3000 - Glow Worm 04

NailNation 3000 - Glow Worm 05

NailNation 3000 - Glow Worm 07

NailNation 3000 - Glow Worm 08

NailNation 3000 - Glow Worm 11

NailNation 3000 - Glow Worm 12

 

4 reaktioner på ”NailNation 3000 – Glow Worm

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

